Her er mine små l-134 babyer:-)

Her kommer det noen bilder fra L-134 kullet mitt som ble født 25/9. Disse er nå blitt 2-3 cm store.
Obs. Ble litt for hissig på knappen der vist. Her er ett par bilder til
Så stillige de var.
Hvor mangen er det du har ?
Fra det som var opprinnelig 21 stk så ser det ut som det bare er 1 eller 2 som har falt fra. Teller 19 eller 20 stk. Litt vanskelig da de ikke akkurat gidder å stå stille på komando.
Du må skru av lyset nå, Frode. Det er kvelden for disse små

(Jeg gikk tom for batteri på mobilen...)
Frode Bakken
Fra det som var opprinnelig 21 stk så ser det ut som det bare er 1 eller 2 som har falt fra. Teller 19 eller 20 stk. Litt vanskelig da de ikke akkurat gidder å stå stille på komando:-).

Heldig-Gris.
Jeg vurder også å kjøpe meg 4 stk L-134, det er de fineste mallene en får tak i, hehe. Men de koster flesk, 250,- kr er ikke lite for en fattig skulegutt som meg.
Regna med de Arild. Trener de opp til å bli nattranglere som meg hehe.
Grattis.
Lenge har du holdt på med å få yngler av disse?
Dette er 3 kullet fra disse på 3 mnd men de 2 første kullene klarte seg ikke. Ellers har jeg hatt 1 kull for ett par år siden på en annen leksgruppe som jeg ikke har lenger.
Å, så søte små!
Gratulerer med yngel på den fineste L-mallen (etter mitt syn)
Frode Bakken
Dette er 3 kullet fra disse på 3 mnd men de 2 første kullene klarte seg ikke. Ellers har jeg hatt 1 kull for ett par år siden på en annen leksgruppe som jeg ikke har lenger.

Mange er det i gruppen din med L134, og hvor lenge har du hatt de?
mona o
Å, så søte små! :-) Gratulerer med yngel på den fineste L-mallen (etter mitt syn) :)

Jeg og synes dette er den fineste L mallen, ikke tvil.
Hei grattis Frode, har jo vist det en stund så har bare ventet på et innlegg fra deg!! (Arild var tidlig ute med nyheten,hehe)

Du er vel nede på sjappa å kjøper noe vif support utstyr til dem?? ))

Ser du har bambus rør der! bruker du det til lekshuler?? Størrelsen på den innvendig?
Kan du lage en litten oppskrift på hvordan du har gjort for og få dem i lek??

Jeg tror det er mange som er nysgjerrig )

Ja jeg har mange L-134)
Gratulerer! Dette er nok den fineste L-mallen til sin pris, rettere sagt, det ER den!!
Ken Myrseth
[QUOTE=Frode Bakken]Dette er 3 kullet fra disse på 3 mnd men de 2 første kullene klarte seg ikke. Ellers har jeg hatt 1 kull for ett par år siden på en annen leksgruppe som jeg ikke har lenger.

Mange er det i gruppen din med L134, og hvor lenge har du hatt de?

Er mellom 10 og 15 stk i karet. Har i den senere tid observert at det er flere som har utviklet seg til synlige hanner. Det vil si fått den berømte busten på halen og kroppen. Kan tydelig se 6 klare hanner. De eldste har vel gått her ett år og flere av de andre er fra Aquamanias.

Takker for alle gratulasjoner. Og ja den er fin ja.

Buskiz: Ingen hemmelig oppskrift dessverre. 2 ganger har de lekt i etterkant av mine Bolivianske sommerfugler og 1 gang før mine Bolivianere. Går i ett 250 L selskapskar med noe Corydoras, Scalarer, Bolivianerene og Sturisoma Aureum. 1 utvendig og 1 innvendig pumpe. Litt irriterende at det ikke har skjedd noe siden kullet jeg har gående men kanskje litt vel mye å forlange at de skal legge egg en gang i mnd.

Hulen jeg har i yngelkaret er åpen tvers igjennom og er kun der for å skape gjemmesteder. Bruker ikke bambusrørhuler i hovedkaret. Har forsøkt men de er ikke veldig populære. Alle 3 eggleggingene har foregått i runde keramikkhuler som er ganske små.

Hvis det eventuelt er noen hemmelighet så er det å la de gå i fred og ikke "dille" med de og gjøre om på ting hele tiden. La de være i fred så ordner de biffen etterhvert selv. Kanskje i forbindelse med ett vannbytte for eksempel.

Hadde jo helst sett at mallene var rød og blå istedenfor gul og svart. Er ikke veldig gøy å ha "Lsk supportere" i akvariet hehe.
Tilfeldig bekjentskap
© HaakonH
Reklame for plussmedlemskap