Corydoras metae som har blitt blek i fargen sin

Jeg har noen Corydoras metae i min 110 liter. Nå har den ene derimot blitt veldig blek i fargen av en eller annen grunn. Den har blitt mer grå i fargen, og det svarte synes nesten ikke. Den har vært slik i ca. 2 uker. Er det noen som vet hva dette kan skyldes? Jeg har aldri hatt sykdom i karet.
I karet har jeg barber, 3 maller, guramier og en grenmalle. De har nok med gjemmeplasser og de får malletabletter, røde myglarver og rekepellets. De holder sammen, og ingen av de andre er slik som denne ene. For en stund siden var det en av corydorasene som skadet seg på siden. Jeg fjernet gjenstaden som kunne ha gjort det. "Såret" grodde fort, var borte i løpet av noen dager. Nå vet jeg ikke om det var nettopp denne corydorasen som skadet seg, men det er vel greit å nevne i tilfelle hvis det kunne være en årsak.

Er det noen der ute som vet hva dette kan skyldes? Bør jeg f.eks bruke noe medisin i vannet?

Takk på forhånd!
Er en tråd som omhandler noe lignende her. Ser dessverre ikke ut som om det er så lett å si hva det skyldes og utfallet for mallen virker ikke så lovende.
Takk foe hjelp Noen fler der ute som har noen innspill? Burde jeg fjerne denne corydorasen evt slik at jeg ikke smitter de andre fiskene oppi der?
Det har gått noen måneder nå. Hvordan har det gått med coryene dine?
Et par av metaene våre har også begynt å bli litt fargeløse/lyse. Så det hadde vært fint å vite.
Taina
Det har gått noen måneder nå. Hvordan har det gått med coryene dine? Et par av metaene våre har også begynt å bli litt fargeløse/lyse. Så det hadde vært fint å vite.

Mine blir bare blasse i fargene når de blir stresset eller skremt
Det er bare 2stk (de to største huene) som er blitt blasse, og de oppfører seg normalt. De hadde til og med lagt egg et par dager etter at jeg oppdaget det...
Jeg har fortsatt tre coryer som er lyse i fargen, men alle lever fortsatt beste velgående. Jeg kjøpte en gruppe på 9 stk VF Metae da jeg trodde det var på grunn av trivel at de var bleke, det var tydeligvis ikke for de er bleke enda.
Jeg forstår ikke hva som er grunnen, kanskje på grunn av alder? Det viktigste er at de lever, men det er jo veldig synd at de blir så blasse i fargen
Lurte også på det med alderen,men jeg ser nå at en av de unge (kanskje 6mnd) også har blitt sånn.
Kan det ha noe med nunnsubstratet å gjøre. Har lys sand. Men da erdet rart ikke alle er sånn!?
Har også tenkt på det med med bunnsub. da jeg også har lys sand, men det er som du sier rart at ikke alle er sånn i alle fall. Da jeg først fikk dem hadde de masse farge, nå ser de "utvasket ut", men de oppfører seg helt vanlig, og henger sammen med de andre så det er ikke godt å vite hva som kan være grunnen.
men jeg har sett det på ancistrus også at noen "kamuflerer" seg etter bunnen,mens andre ikke gjør det...
Når jeg tenker meg om har jeg tatt ute en delplanter fra karet. Kanskje de føler seg litt mer utrygge nå og "kamuflerer" seg?
De kan jo godt hende. Vi får håpe det er det som er grunnen
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap