- Hjem
- Forum
- Maller - L-maller/sugemaller
- Corydoras metae som har blitt blek i fargen sin
Corydoras metae som har blitt blek i fargen sin
Jeg har noen Corydoras metae i min 110 liter. Nå har den ene derimot blitt veldig blek i fargen av en eller annen grunn. Den har blitt mer grå i fargen, og det svarte synes nesten ikke. Den har vært slik i ca. 2 uker. Er det noen som vet hva dette kan skyldes? Jeg har aldri hatt sykdom i karet.
I karet har jeg barber, 3 maller, guramier og en grenmalle. De har nok med gjemmeplasser og de får malletabletter, røde myglarver og rekepellets. De holder sammen, og ingen av de andre er slik som denne ene. For en stund siden var det en av corydorasene som skadet seg på siden. Jeg fjernet gjenstaden som kunne ha gjort det. "Såret" grodde fort, var borte i løpet av noen dager. Nå vet jeg ikke om det var nettopp denne corydorasen som skadet seg, men det er vel greit å nevne i tilfelle hvis det kunne være en årsak.
Er det noen der ute som vet hva dette kan skyldes? Bør jeg f.eks bruke noe medisin i vannet?
Takk på forhånd!
I karet har jeg barber, 3 maller, guramier og en grenmalle. De har nok med gjemmeplasser og de får malletabletter, røde myglarver og rekepellets. De holder sammen, og ingen av de andre er slik som denne ene. For en stund siden var det en av corydorasene som skadet seg på siden. Jeg fjernet gjenstaden som kunne ha gjort det. "Såret" grodde fort, var borte i løpet av noen dager. Nå vet jeg ikke om det var nettopp denne corydorasen som skadet seg, men det er vel greit å nevne i tilfelle hvis det kunne være en årsak.
Er det noen der ute som vet hva dette kan skyldes? Bør jeg f.eks bruke noe medisin i vannet?
Takk på forhånd!
Postet 24.11.08 kl 16:02
Er en tråd som omhandler noe lignende her. Ser dessverre ikke ut som om det er så lett å si hva det skyldes og utfallet for mallen virker ikke så lovende.
Postet 25.11.08 kl 16:49
Postet 26.11.08 kl 00:14
Postet 09.03.09 kl 13:22
Postet 09.03.09 kl 13:33
Postet 09.03.09 kl 15:06
Postet 09.03.09 kl 21:23
Postet 09.03.09 kl 21:26
Postet 09.03.09 kl 21:29
Postet 09.03.09 kl 22:54
Har også tenkt på det med med bunnsub. da jeg også har lys sand, men det er som du sier rart at ikke alle er sånn i alle fall. Da jeg først fikk dem hadde de masse farge, nå ser de "utvasket ut", men de oppfører seg helt vanlig, og henger sammen med de andre så det er ikke godt å vite hva som kan være grunnen.
Postet 09.03.09 kl 23:01
Postet 09.03.09 kl 23:07
Postet 09.03.09 kl 23:08