- Hjem
- Forum
- Maller - L-maller/sugemaller
- Kan ancistrus finne huler selv?
Kan ancistrus finne huler selv?
Postet 21.12.08 kl 14:08
Jada, ancistrus graver i akvarium også. Problemet med det du skisserer her, er at de kan grave slik at steinen velter og smeller inn i sideglasset, eller ned på glassbunnen.
I naturen ligger både stein og røtter slik at det finnes mange naturlige huler som de bruker.
Vil du ha det naturlig, men samtidig ikke risikere noe, kan su plassere stein og røtter slik at de danner naturlige huler (som er store nok) til at han vil bruke dem
I naturen ligger både stein og røtter slik at det finnes mange naturlige huler som de bruker.
Vil du ha det naturlig, men samtidig ikke risikere noe, kan su plassere stein og røtter slik at de danner naturlige huler (som er store nok) til at han vil bruke dem
Postet 21.12.08 kl 14:13
Postet 21.12.08 kl 14:26
Postet 21.12.08 kl 14:32
L-maller
Jeg har en Ancistrus-malle i mitt 25 liters akvarium har en plante på venstre side og et flyvrak i mitten. Og min Ancistrus har vært i flyet i nesten to dager. Det fungerer som en hule. Den liker også og være oppå pumpen. Jeg lurer på hva den gjør da? Jeg tror ikke at den spiser da for det tar vel ikke så lang tid og spise alger og mat-rester og døde plante-rester? Men som sakt:, hvorfor er den der så lenge? Iinnimellom så er den på glasset og på bunnen igjen.
Postet 22.12.08 kl 11:27
Endret: 22.12.08 kl 11:29
Postet 31.12.08 kl 11:34
platy-fan: Ancistrus kan gjemme seg i mange mange dager, spesielt når det har vært en hunn der og lagt egg. Da blir hannen så og si borte, helt til yngelen er klekket.
Ancistrus er i hovedsak nattaktive fisk, så hvis du ønsker å se mye av dem, er det bare å slukke lyset, og etter en times tid vil de være på farten.
Ancistrus er i hovedsak nattaktive fisk, så hvis du ønsker å se mye av dem, er det bare å slukke lyset, og etter en times tid vil de være på farten.
Postet 31.12.08 kl 19:38
Postet 31.12.08 kl 19:48