Sjokomalle-egg?

Jeg har en sjokomalle, som stort sett ligger i hulen sin og slapper av, men idag så jeg noe utenfor hula, i et hulrom mellom steinen og glasset, en geleklump på 0,5cm i diameter, med masse rødt inni, det er veldig vanskelig å få en nærmere titt på det, eller ta bilde, for det er bak i akvariet...

Så jeg lurer på om noen kan beskrive, eller bedre, har et bilde av egg fra en sjokomalle? Eller er den levendefødende?

Jeg fikk sjokomalla fra butikken for noen dager siden, så det er mulig den likte vannet mitt og bestemte seg for å yngle? Men det kan den vel ikke gjøre alene i teorien, eller bærer den eggene i seg en stund?

har prøvt å lete etter artikler og div. men uten hell!
Har du bare en?

Da er det nok ikke egg, siden de må være hanne og hunne for å kunne få avkom

Regner med at det er denne du har?

I så fall tror jeg ikke denne er drettet i akvarium før (som jeg vet om), og ingen her på AF har registrert oppdrett på den.

Det er nok svært lite sannsynlig at det er et sjokolademalle egg du ser Hva annet det kan være aner jeg ikke.
ja det er en Platydoras costatus jeg har...
ellers bare damsnegler som er grunnen til at jeg kjøpte malla (som hittil ikke har vist interesse for snegle-spising)

Men sneglene legger egg som er gjennomsiktige har jeg observert... men det kan kanskje vere en algesort? jeg får se på utviklingen til denne geleklumpen...
Klumpen er nå spist, sikkert av sjokomalla selv under et nattlig raid, så da trenger jeg ikke å tenke på den mer....!
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Inge Foss
Reklame for plussmedlemskap