- Hjem
- Forum
- Maller - L-maller/sugemaller
- Albino ancistrus med feil farge?
Albino ancistrus med feil farge?
Har 8-10 ancistrus abinoer i min 375L sammen med mine corydoras aeneus. Fikk alle abinoene fra samme oppdretter og hadde ca samme str når jeg fikk di i hus. Men nå skiller det seg ut en og den er både mer ROSA og mindre enn dem andre som er gule. Har det skjedd noe med denne i oppveksten, er det noe feil med den eller kan fargene variere så mye på ancistrus albino maller?
bilde 1 er da fra en av di andre, 2-3 er av den som er "ROSA"
Glad for svar
bilde 1 er da fra en av di andre, 2-3 er av den som er "ROSA"
Glad for svar
Postet 02.01.09 kl 17:50
Postet 02.01.09 kl 18:06
Christine91Så vidt jeg har lest er albino et resultat av en gen-feil, da er det i så fall ikke noe som tilsier att alle feilene blir like?
Et merkelig svar etter min mening når alle har samme foreldrene. Om jeg skulle fått trillinger og en skulle vært mørkhudet ville jeg begynt å lure. Alle har jo samme genene som foreldrene skulle jeg tro?
Postet 02.01.09 kl 20:17
Postet 02.01.09 kl 20:21
loffaAlle har jo samme genene som foreldrene skulle jeg tro?
Nå har ikke jeg den fjerneste peiling på ancistrus. Men jo, selvfølgelig har alle de samme genene som sine foreldre. Men er det ikke mulig at foreldrene hadde litt forskjellig fargetone, da? Det vil jo vises på ynglene deres også. Ancistrus er vel forøvrig kjent for å ha et svært varierende mønster og fargetoner, så jeg er vel ikke overrasket for at det finnes variasjoner hos deg også.
Bortsett fra det så har jeg - som sagt - egentlig ikke peiling :p Folket som har peioling får heller arrestere meg om jeg tar feil
Postet 02.01.09 kl 20:26
Postet 02.01.09 kl 20:26
PGSå på tv i går om et par som hadde fått tvillinger hvor ene barnet var mørkhudet og andre var hvit. ( samme som foreldrene) Det mest spessielle var faktisk at dette var deres andre tvillingpar.. og det første var også en hvit og en mrøkhudet unge så ja slikt skjer..
Skjønte egentlig ikke denne sammeligningen jeg. Et mørkhudet og et lys hudet menneske kan få flere forskjellige utgangspunkt når det kommer barn. Mine ancistrus albinoer hadde TO LIKE FORELDRE og skulle da nødvendigvis ligne albinoer flest. Hadde du og din samboer fått et mørkhudet barn om dere begge selv er lyse, hadde du vel lurt???? Så som jeg sier en merkelig sammenligning
Postet 02.01.09 kl 20:45
Postet 02.01.09 kl 20:57