God start på dagen

Var ganske trøtt og gåen da jeg stod opp i dag.

MEN, fikk en hyggelig overraskelse da jeg slo på lyset i Hypancistrus Zebra akvariet i dag tidlig. Det var et eller annet på akvarieglasset. Jeg måtte gni meg i øynene og fikk se et Zebra yngel som satt på glassetruta. Da ble jeg brått ganske våken. :o) JIIIPPIIII!!! Jeg ropte på min bedre halvdel: "ØY, KOM FORT!!!" Hun trodde nok det hadde klikket helt for meg, stakkars.

Jeg forsøkte å ta et bilde av den lille krabaten med mobilen før jeg måtte dure avgårde på jobb. Den ville dessverre ikke stå stille.

Dersom man bruker fantasien ser man kanskje at det er en liten L-46 på bildet. :o)

Gleder meg til å komme hjem og få sjekket ut litt mer.
Det er nok bare en pestsnegle...

Neida...Gratulerer
Loomis
Det er nok bare en pestsnegle... ;) Neida...Gratulerer :)

fillærn.... ;o)
Gratulerer! Kjempegøy med slike overraskelser om morgenen.
Inaktiv bruker
Gratulerer så mye fra meg også. Så moro detta var a
Gratulerer Thomas.

Jeg ble glad når jeg så meldingen din i dag tidlig. Det kom ganske raskt.

E
Plussmedlem
Er det dette som kalles morgengave.... ;-p
Takker så mye for alle gratulasjoner!

Erlend D Bertelsen
Gratulerer Thomas. Jeg ble glad når jeg så meldingen din i dag tidlig. Det kom ganske raskt. E

De kommer fra en meget dyktig oppdretter vet du, Erlend. :o)

Jeg sjekket hula i går kveld, der lå det dessverre bare en liten tass. Så jeg aner ikke hvor mange det har vært. Jeg fikk ihvertfall flyttet denne over i en fødekasse. De får kanskje ikke så mange i sitt første kull?

Før jeg dro på jobb i dag fikk jeg øye på et yngel til, denne fikk jeg fisket opp og satt sammen med den andre i fødekassa.

Vedlagt følger noen bilder jeg tok på morgenen i dag. Noen som vet ca alder på yngelen?
Hvis du har en del hjemmeplasser så er det sikkert flere inni der. De er ekstremt dyktige til å gjemme seg. Fikk bare opp 2 stk første gangen hos meg men på andre forsøk har det blitt 12 stk.
Frode Bakken
Hvis du har en del hjemmeplasser så er det sikkert flere inni der. De er ekstremt dyktige til å gjemme seg. Fikk bare opp 2 stk første gangen hos meg men på andre forsøk har det blitt 12 stk.

De går i en 250L med en del skiffer og røtter, bra med hjemmesteder. Håpløst å finne dem, de er ikke akkurat store.

Den jeg fanget i dag gikk på glasset, så den var lett å få i håven. Jeg får følge bedre med neste gang, trodde ikke det skulle skje noe før nærmere sommeren. Men nå vet jeg jo at de har satt i gang med lek. Får håpe at de leker igjen og at jeg får tak i flere neste gang. Litt lettere hvis jeg får tatt de før de forlater hula.
Mine har lagt egg i perioden Januar til Mars begge gangene. Har ikke hatt lek i annet tidsrom enn dette. Håper jo at de kan gjøre det til en vane hele året men får bare følge med å se. Har du andre typer fisk i karet ditt? Kan jo tenkes at noen da kan ha blitt tatt av disse.

Se det på den positive siden. Hvis det er flere som gjemmer seg i karet ditt så er dette mest sannsynligvis de sterkeste individene i kullet. Den du allerede har fanget er kanskje av den "klønete" sorten som har satt seg mitt i åpent leende.
Jippiiii!!
Sjekka hula i dag, der var det jaggu en ny klase med egg!

Nok en hyggelig overraskelse. :o)

Nå får jeg passe bedre på slik at jeg får fanget de før de forlater hula.
God start på dagen
Hei Thomas
Ville bare gratulere deg med yngel på disse...moro..
Har selv kjøpt en leksgruppe som jeg håper setter i gang snart

Mvh Frank
Frank Strandli
Hei Thomas:-) Ville bare gratulere deg med yngel på disse...moro.. Har selv kjøpt en leksgruppe som jeg håper setter i gang snart:-) Mvh Frank

Takk for det, Frank. :o)

Jeg tømte hula i går. Det var dessverre bare 2 av eggene som klekket og ble yngel. De andre eggene var tomme.

Jeg opplevde det samme med de første kullene med L-260, at det var få av eggene som ble yngel. Dette er kanskje normalt? De blir kanskje flinkere etterhvert?

Ønsker deg lykke til, veldig gøy å få yngel på en slik fasinerende fisk. Det stod øverst på hylla mi å få yngel på disse.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap