Hvordan skal jeg ha akvariet mitt for l-maller

Jeg skal starte opp et malle akvarie. hva trenger jeg da. noen lur måtte å få det halv mørt. minst mulig planter og mest stein trur jeg.. eller hva sier derre?????
Like greit å droppe planter, ja. De er bare i veien og har ingen funksjon. Som substrat anbefaler jeg sand fremfor grus.

Hvor stort skal karet være og hva slags arter vil du holde? Det som er viktig når man skal holde mer enn en art er at dietten er noenlunde den samme.
karet blir ca 260L eller 300 L. Hvilke L maller jeg skal ha veit itj æ nugget skall jeg ha vært fåll :P
jeg ville iallefall hatt flyteplanter.. f.eks pistia stratiotes eller gurotgress.
De tar opp en del overskuddsnæring og gjør at mallene føler seg tryggere.
Golden nuggets er kanskje de vanskeligste plecoartene. Sannsynligvis er det mindre enn 1 av 1000 solgte nuggets som noensinne når halvvoksen størrelse.

Les i det minste denne artikkelen.
hva bør jeg gjøre for at det er størst mulig sjanse for at min gold nugget klarer seg?
Gi den flere typer grønnsaker og algae wafers. Dem bør ha vegetabilsk mat tilgjengelig store deler av tiden. Jeg gir mine bønner, erter, gulrot, søtpotet, squash, asparges, bambusskudd, babymais og agurk. Golden nuggets spiser ingenting av dette i naturen, men det er et substitutt dem må venne seg til.

For å holde oksygenmetningen i det svært varme vannet oppe må man ha betydelig sirkulasjon og helst kombinere dette med luftdiffusorer. Å ha flyteplanter eller andre planter i et slikt kar er vanskelig om ikke umulig.

Les artikkelen
Det tenkte jeg ikke på da jeg anbefalte flyteplanter...
Jeg har Cryptocoryne i mitt zebra kar og den trives som bare det.
vet dere om et nettsted eller noe hvor jeg lett kan finne ut hvem fisker som passer å ha sammen med maller i et mallekar?
Tilfeldig bekjentskap
© Tobias olsen
Reklame for plussmedlemskap