Malle kar

hvilke fisker kan jeg ha sammen Mallene. skal kjøpe et kar på 250 l der fruen sier at vi må ha ikke bare skummle fisker :P hehe
L-malle vs malawi i 250l
kan jeg ha disse fiskene sammen.. trur det skal gå bra ingen trenger my lys og heller ikke planter. eller har jeg bommet meget my.. hvilke andre fisker kan gå bra ??
Du har nok bommet.

L-maller er fra Sør-Amerika, og vil ha lett surt og bløtt vann (lav PH og lav GH).

Malawi er helt i den andre enden av skalaen, og vil ha høy PH og høy GH. Disse går derfor ikke sammen i det hele tatt.

Synes heller en stimfisk fra sør-amerika ville passe langt bedre i et kar med L-maller
jeg skal ha et akvarium med bare sør-amerikanske fisker.. mest L-maller tenke jeg litt forskjellige fine maller men det er jo litt kjedelig at ingen svømmer i mellomlaget og topplaget xD små stimfisk kan jeg ikke ha, fordi jeg har noen andre fisker jeg skal ha oppi, som eter fisk mindre enn 5cm så jeg lurte på om noen vet om noen litt fine fisker med litt størrelse på som jeg kan ha der? kan ikke ha fisker som krever mye planter.. for jeg skal bare ha få, kraftige planter de eneste jeg kan tenke meg av de jeg har sett i fiskebasen her er Heckels Ciklide og Gul Acara.. noen som vet om noen andre som kan passe?

PS: helst ikke for store fisker da xD ikke fisker som kan bli større enn 25cm xD
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap