Pris på l144?

Jeg har nå en del L144 som jeg må selge. Har lagt ut annonse. Fikk litt raskere og mer respons enn forventet, så har ikke rukket å tenkt ut pris enda. Men hva er egentlig fornuftig pris på disse privat? Jeg har yngel og ungfisk i forskjellige str, samt voksne kjønnsmodne hanner for salg.

Hva ville du gitt for de forskjellige størrelsene? Eller hva selger du dine for hvis du evtuelt skal selge?

Prisen er vel også litt forskjellig etter hvor i landet man bor og hvor lett de er å få tak i?
Tror det er ganske vanlig med 50-60kr stk for yngel på 3cm (uten halefinne)
Om kvantumsrabatt gis, er veldig forskjellig fra selger til selger.

Og dyrere til større de er selvfølgelig

hjalp det litt?
Ja, at det er en 50-60 kr for de minste er jeg klar over. Men hva med f.eks en voksen han fullt utvokst?
De tar 159kr for størrelse medium (hva nå det er) på Dahls dyrerike.
Tipper det er en som man ser kjønnet på i allefall... og som er kjønnsmoden.

Ser en som selger et lekspar for 500kr.
159 kr bare? Tror det må være ungfisk. Leverte vanlig ancistrus til en butikk en gang, litt større en vanlig leveringsklar (4-5 cm) og de fikk jeg betalt for som medium (fikk det samme som de betalte inn for fisken fra leverandør). Tror nok kjønnsmoden fisk må være L eller XL kanskje?

Har sett hva lekspar går for, og det er ikke rent lite! Sett både 1000 kr og 1400 kr! Så hadde i alle fall tenkt å ta 250 kr for en voksen han.
ok
Bare sier hva jeg har observert av priser på nett her. På dette forumet og et annet forum + Dahls dyrerike sin nettside.

250 for en helt utvokst hann med store barter er sikkert helt ok.
Du ser jo fort det om folk synes det er greit eller ikke

Ja, man merker fort om man har priset seg for høyt. Da kjøper jo ingen. Hehe... Men unødvendig å selge alt for billig også da.
Det er det absolutt dumt å selge for billig

Venter på at våre L144 skal sette igang,men tror kanskje hannen er litt ung ennå...
Ikke sikkert det! Her satte de i gang veeeldig tidlig! Trodde det var flere måneder igjen. Kresne var de heller ikke. Lekte første gangen i ei rot, ikke noe annen innredning i karet eller noe. Mine første vanlige ancistrus nektet å leke før de fikk skiferhule, så de brukte flere år på å komme i gang.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap