Kva malle er dette?

Inaktiv bruker
Hei, var på bømlo, hos Knut på Gilje, mange veit sikkert kven det er.
Her er link til ein artikkel om Knut :)
Kjøpte to maller, som eg ikkje husker L-nummeret på. (eller namnet)
Kan vere ein av disse, legger til bilde, kansje noken kan hjelpe meg?
Han sa og det at han solgte yngelen for ca. 200,-
Dei som likner er L066, L333, L401.
Det er også fargeforsjell på han og hun. Han ligger i hula, og er ganske mørk, og hun ute, og er ganske lys. Hannen har nokre "piggar" bak med halen, som hun ikkje har. Dette viste Knut meg.
Bilde 1: Hun
Bilde 2: Han
Bilde 3: Hun
Inaktiv bruker
ingen som veit dette?
Jeg er ingen malle ekspert for og si det mildt så de som kan dette må nesten bekrefte det, men jeg synes at tegningene ligner mest på Hypancistrus sp. L401.
Inaktiv bruker
Enig der!
Synn det er så lite bilder...
Det er noe uklare bilder og jeg savner bilder hvor finnene er spent.Men slik jeg ser de på disse bildene, vil jeg tro L-260.
Hyperancistrus har alle, med noen unntak som H. zebra en tendensen til å bli mere ensfarvet grå -> brun og mot sort.

Å artsbestemme maller etter såpass vage bilder, blir i beste fall gjetting. Det er ikke engang sikkert at L066 og L333 faktisk er forskjellige fisker, og 401 er kanskje den samme fisken som L333 eller L318.

Uten sikre fangstlokasjon blir det noe mere kvalifiserte gjetninger med sylskarpe bilder av hele fisken, og der utspilte finner, spesielt hale og ryggfinne er viktig.Det enkleste er å spørre han du kjøpte fiskene hos.
Inaktiv bruker
Takk for svar
Det er ikkje enkelt å ta bilder med digital kamera. Trur kansje eg sender ein meld. til han. Tusen takk for all hjelp
Inaktiv bruker
Kan informere om at etter å ha snakket med han eg kjøpte mallene hos, så er dette L066
Tilfeldig bekjentskap
© Håkon Broch
Reklame for plussmedlemskap