Spiser mallen min andre fisk?

Lurer på en simpel ting... Kanskje teit spørsmål da men..
Jeg har en malle, vet ikke hvilken type, men den er ganske liten og har flekker.
Den er i et 63 l akvarium med 4 platy og en kampfisk.
Så har jeg et 110l akvarium med 8 eller 9 platy yngel.
Dette ynglet er "passe" stort, de har tatt form til en voksen fisk men er på langt nær en voksen fisk. Så jeg er skeptisk til å sette dem sammen med de voksne.
(Ps. de er vel egentlig mer enn en måned gamle men de fikk en treg oppvekst fordi jeg bare hadde de i en bolle...)

SÅ kommer spørsmålet: Tror dere at mallen min kan spise opp ynglet?
De har jo så stor munn... :P Tenkte på å skaffe flere.
Jeg har en ancistrus sp sammen med mine yngel, og det er ikke blitt noen borte der.
er en del maller som kan finne på å spise det som passer i munnen sin hvis de er sultne ja.. har ikke noe problem med dette selv, men har en kompis, og mallen hans eter det som er i akvariet. men hvis mallen din ikke er mye større enn yngelet så går nok det fint
Tomat-Maria
Lurer på en simpel ting... Kanskje teit spørsmål da men.. Jeg har en malle, vet ikke hvilken type, men den er ganske liten og har flekker. Den er i et 63 l akvarium med 4 platy og en kampfisk. Så har jeg et 110l akvarium med 8 eller 9 platy yngel. Dette ynglet er "passe" stort, de har tatt form til en voksen fisk men er på langt nær en voksen fisk. Så jeg er skeptisk til å sette dem sammen med de voksne. (Ps. de er vel egentlig mer enn en måned gamle men de fikk en treg oppvekst fordi jeg bare hadde de i en bolle...) SÅ kommer spørsmålet: Tror dere at mallen min kan spise opp ynglet? De har jo så stor munn... :P Tenkte på å skaffe flere.

om mallen spiser yngelen, vet jeg ikke,men de andre fiskene kan nok helt sikkert "sluke" dem( dine platyer,iallefall).
Har mine yngler i en bolle enda,jeg. Den eldste er litt over 2mnd og ser ut til å ha det greitt. Ville nok ventet med å putte yngel sammen med voksne fisker til de rett og slett ikke passer i munnen på dem
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap