Krysning av maller?

er det normalt at vanlig ancistrus sp leker med annen type malle? f.eks med en ancistrus sp L144?

går det fint å krysse disse?
De kan krysse seg, ja, men fint er det ikke.

Det er ikke ønskelig med krysninger, da disse kan spres i hobbyen og ødelegge de rene artene.
ok.. takk for hjelpen. da skal jeg ikke krysse disse. satser heller på en av typene...
Som ElinH skriver, forskjellige ancistruser kan krysse seg med hverandre, men du kan f.eks ha hypancistrus eller peckoltia sammen med ancistrus, disse vil ikke krysse seg med ancistruser, selv har jeg L309 (ancistrus), L015 (peckoltia) og L333 (hypancistrus) i samme karr.
Må bare slenge meg inn her jeg. Det er nok et ganske teit spørsmål, men jeg må bare spørre likevel. Vi fikk en gul hun-malle for litt over ett år siden. Vi har bare trodd at denne var en albino-variant av ancistrus sp. Men er alle gule (albino?)-maller L144?
Vi har hatt denne malla sammen med en ancistrus sp. (normal farge) i over 1,5 år, og de har ynglet mange ganger. Føler oss litt slemme når vi nå kanskje finner ut at vi ¨ødelegger¨ de rene artene?
har den røde øyne er det albino, L144 skal vel ha blå eller svarte øyne såvidt jeg husker
Det var ikke så lett å få bilde av henne nå, men klarer dere å se noe på bildene? For meg ser det ut som om hun har røde øyne. Jeg tok et bilde (bilde 2) her om dagen hvor hun tydelig har røde øyner. Usikker på om dette var pga blitzen eller hva.
Hei Line

Her er det bare og fortsette som før!!
Det du har er en vanlig oppdrett Sp han og en albino oppdrett Sp hun.
Se bilde nr 8 og 16 her så ser du albinoen:
Her vil noen av ynglen ha albino gener og vil vises da disse vokser opp og får yngel ) for da blir noen yngel sorte og noen gule.
også lurer jeg på om dvergacara tar ancistrus yngel? vet at acaraen driver yngelpleie men er redd for at det skal gå utover opdrettet av ancistrus. (har eget ancistrus kar som jeg vurderer og tilføye et par med dverg acara)

takk for alle svar!=)
Tilfeldig bekjentskap
© Bengt Fossli
Reklame for plussmedlemskap