- Hjem
- Forum
- Maller - L-maller/sugemaller
- Maller som sloss?
Maller som sloss?
Postet 20.04.09 kl 16:42
Postet 20.04.09 kl 17:01
Postet 20.04.09 kl 17:10
Jeg hadde nok heller hatt 2 hanner en 2 hunner.
Damene vil nok inn til hannen for og legge egg og da blir det krangling!!
Hunnen du har fra før er jo sjefen i karet så du må nok regne med at det blir litt knuffing.
Du kan jo evnt sette inn flere huler. Får da vil kanskje hunnene ligge rundt vær sin hule og vente på en hanne.
Damene vil nok inn til hannen for og legge egg og da blir det krangling!!
Hunnen du har fra før er jo sjefen i karet så du må nok regne med at det blir litt knuffing.
Du kan jo evnt sette inn flere huler. Får da vil kanskje hunnene ligge rundt vær sin hule og vente på en hanne.
Postet 20.04.09 kl 17:21
Endret: 21.04.09 kl 23:51
Postet 20.04.09 kl 17:26
Postet 20.04.09 kl 17:30
Postet 20.04.09 kl 17:50
Ser du averterer etter mallehuler!!
Du kan jo bare stikke opp til han du har tyvlånt bilde av da.
vis du skal ha det fort.
Vis ikke kan du lage selv vis du er litt nevenyttig, og har en vinkelkutter.
Skiferplater får man kjøpt i flisebutikk og kappeskive til skifer og akvariesilikon får du på Clas Ohlson.
Det er mange nok gjemmesteder/leksplasser i karet ditt ser det ut for.
Litt mørkt bilde.
Er dem i leks humør trenger dem ikke store plassen.
Mine lekte oppe i toppen av 2 flate stener som var satt på høykant opp mot hverandre som et telt!!
Du kan jo bare stikke opp til han du har tyvlånt bilde av da.
vis du skal ha det fort.
Vis ikke kan du lage selv vis du er litt nevenyttig, og har en vinkelkutter.
Skiferplater får man kjøpt i flisebutikk og kappeskive til skifer og akvariesilikon får du på Clas Ohlson.
Det er mange nok gjemmesteder/leksplasser i karet ditt ser det ut for.
Litt mørkt bilde.
Er dem i leks humør trenger dem ikke store plassen.
Mine lekte oppe i toppen av 2 flate stener som var satt på høykant opp mot hverandre som et telt!!
Postet 20.04.09 kl 19:04
Det er nok bare den største hunnen som legger egg til hannen.Derfor kranling dem i mellom nå i starten.Kjøper du en hanne til,bør det velges en noe mindre hanne en det du har fra før.Putter du en større hann i karet vil denne prøve å ta hevd på karet ved å slåss med dagens alfahann.Vinner den nyankomne,vil den utkonkurerte hannen med stor sansynlighet dø.Opplevde dette i eget kar,samt at en annen i oak hadde opplevd det samme.Jeg veit ikke hvorfor dette skjer, men det skjer.Jeg ville nok hatt noe mer gjemmesteder også,samt 2-3 skiferhuler til.
Postet 21.04.09 kl 08:48