Ancistrus yngel

mitt ancistrus par får yngel med gjevne mellomrom, yngelen lever aldri opp pågrunn av nøkklene og scalarene, men denne gangen oppdaget ca 5 yngel bak back to nature bakveggen sammen med far, er dette vanlig at han passer yngel etter at de har blitt frittsvømmende? fantaserte om at han tok de med bak veggen for å beskytte dem fra siklidene. trenger de noe tilleggsfor? det er masse alger og javamose bak veggen.
tomandre
mitt ancistrus par får yngel med gjevne mellomrom, yngelen lever aldri opp pågrunn av nøkklene og scalarene,.

Tror nok det er nøkkel ciklidene som er de store synderne her.

tomandre
men denne gangen oppdaget ca 5 yngel bak back to nature bakveggen sammen med far, er dette vanlig at han passer yngel etter at de har blitt frittsvømmende? fantaserte om at han tok de med bak veggen for å beskytte dem fra siklidene. trenger de noe tilleggsfor? det er masse alger og javamose bak veggen.

Det er nok bare tilfeldig at "far" var der sammen med dem.Jeg vil vel tro det er nok mat bak BTN veggen.

jan
ja jeg regnet egentlig med at det er slik som du sier her ja, hadde bare vært morsomt å se om det er noen som vokser opp.
holder vel egentlig en knapp på scalarene når det gjelder spising av yngel, de er noen ordentlig snik jegere, ser at nøkklene jager, og at yngelen klarer å hjemme seg bedre for dem.
blir morsomt å se om det er noen som vokser opp.

tusen takk for svar.
fortsetter på denne tråden jeg.

er det noen som har noen gode tips når det gjelder å fange inn yngel av ancistrus? de er helt utrolig vanskelig å få fatt i, noen har beveget seg tilbake til den riktige siden av veggen, er stykt redd for at de blir mat til de andre fiskene om jeg ikke klarer å fange dem inn. har prøvd med håv men de klarer å glippe forbi håven hele tiden.
Jeg bruker å fange yngelen med håv når de setter seg på glasset, de elsker å suge seg fast til sugekoppene som holder vannlegningen. Ellers synes jeg de er vanskelig å oppdage i mitt 720 liters yngleinferno med allt for mange gjemmesteder! ;P men om du ser dem og ikke får tak på dem kan du alltids suge dem ut med en slange, så små yngel blir lett fanget av strømmen og tar ikke skade av denne nokså elleville turen.
jøss det var jo en genial ide, rart at jeg ikke har tenkt på det selv, gjør jo det når jeg skal samle reker til salg.
tusen takk for svar.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap