Ancistrus sp som ikke tar seg av egg

nå har to kull med egg gått i dunken.. mannen tar seg ikke av eggene.

jeg har en fødekasse, og lurer på om jeg skal putte eggene oppi der foran pumpa? er dette en lur ide? hvordan får jeg ut eggene av hula uten og ødelegge dem?

takk på forhånd=)
molly-fan
nå har to kull med egg gått i dunken.. mannen tar seg ikke av eggene. jeg har en fødekasse, og lurer på om jeg skal putte eggene oppi der foran pumpa? er dette en lur ide? hvordan får jeg ut eggene av hula uten og ødelegge dem? takk på forhånd=)

Som regel må det noen kull med egg til før hannen mestrer sin oppgave som far. Han kan forlate hula eller som jeg har opplevd tidligere, sparke eggene ut av hula. Du gjør gjerne som meg første gangen.... ta ut eggene og legg de i ei fødekasse uten rista og sett pumpe utløpet mot rillene i fødekassa. Sett gjerne en luftestein under føde kassa. Pumpen vil erstatte viftingen til hannen. Du sier ikke hvordan malle hule du har, men tar utgangspunkt i at du har ei skiferhule.... Jeg tok p skar av det ene lokket, si taket for å forstå lettere. Ta så pent eggene ut og legg dem i fødekassa. Skrap så av gamel silikon og legg på ny akvariesilikon og la tørke ca 1 dag før du legger den ned i karret igjen. Jeg sier IKKE at dette er den enkleste måten, men forteller deg her hvordan jeg har gjort det, og hos meg har det fungert greit og mine små har overlevd. Ønsker deg lykke til ;-=)

LOFFA
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap