Suger seg fast over alt ;)

noen her som vet hvilken fisk dette er?

Takk for svar
Bente-Bent
noen her som vet hvilken fisk dette er? Takk for svar :)

det ser ut som en type malle iallefall ;- =)
ja det har jeg fått med meg hehe.

men hvilken malle

Vidar-Alexander
En type grenmalle hvertfall.

Ja det ser sånn ut, Likner vertfall. Men var inne å så på noen bilder å der var det så mye som liknet at jeg ble helt forvirret.
Sturisoma nigrirostrum
Det ser ut som en Sturisoma nigrirostrum . Vi impoterte en god del av disse til Bergen i underkant av et år siden.

Sturisoma nigrirostrum kan skilles fra mange andre arter ved at den er mørk på undersiden av rostrum (nesen). Derav kommer artsnavnet navnet nigrirostrum

E
Erlend D Bertelsen
Det ser ut som en [URLBLOCK1]. Vi impoterte en god del av disse til Bergen i underkant av et år siden. [I]Sturisoma nigrirostrum [/I]kan skilles fra mange andre arter ved at den er mørk på undersiden av rostrum (nesen). Derav kommer artsnavnet navnet [I]nigrirostrum[/I] E

Tusen takk Den ser akkurat sånn ut Men stod ikke mye info om den. :S

Noe spessielt med denne sorten? Å er det mulig å få tak i flere? Er de snlle med andre fisk disse her?
De er snille som lam. De blir noe store, så akvariet bør ha ltt størrelse. Spiser grøntfor. De burde heller ikke være umulig å drette.

Vi fanget disse på sandbunn i Peru. Noen av de spsite vi faktisk, og de smakte godt!

Om du kommer innom Galleriet i morgen eller på Lørdag kan jeg skaffe deg en til. Men det er faktisk den siste jeg har igjen.

E
Ja nå går den i 540 liter. Så den har litt plass

Sandbunn ja. Da liker den seg nok her hos meg for de er akkurat det jeg har i karet mitt

Hva er prisen på denne fisken egentig?
Altså den du har nede på galleriet?

Må se om jeg kan få tatt meg en tur ned. Klarer du å se forskjeld på kjønnene og da kanskje? For jeg aner jo ikke hva jeg har her hjemme Tipper den er 14-15 cm kanskje.

Hadde jo vært stilig å hatt en av hvert kjønn å se hva som skjer
Min erfaring er at de ikke er så fryktelig enkelt å se forskjell på kjønnenne.

Prisen er, om jeg husker riktig, i underkant av 200 kroner.

E
kommer sikkert ned å kjøper den i morgen om den ikke har blitt solgt i dag da så far vi bare se hva som skjer oppi her. ancistrusene min tok vertfall helt av oppi her i dag.. er ikke sikker på hva de driver med men har mine misstanker.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap