Forsvunnede ancistruser

Hei alle sammen.

For en uke siden kjøpte jeg meg to Ancistrus maller, de var litt store. ca 8 - 10 cm tenker jeg.

Jeg satte dem i karet og de var som vanlig litt redde med en gang. de gjemte seg i en "plante skog" jeg har det første døgnet.
Dagen etter svømte de rundt, spiste og så ut til å storkose seg.
Men nå har jeg ikke sett dem på dagesvis. rengjode akvariet i dag og stusset litt i skogen. har lett så og si over alt, men kan ikke finne de....

Har hatt to maller som har dødd før i akvariet, men har alltid funnet de fort på bunnen livløse, men ikke denne gang. og de er jo ganske store, så burde sett de.

Jeg lurer bare på, er de virkelig så dyktige til å gjemme seg at de kan bare forsvinne?? og er det noe jeg kan gjøre for å lokke de frem?
Sånn er det med mine ancistruser også. Kan gå et par dager mellom hver gang jeg ser den enkelte av dem. Hadde de dødd, ville du nok funnet dem rimelig fort siden de da ikke gjør noe forsøk på å gjemme seg..:P Ellers kan det hende at de ble fort spist av de andre fiskene/sneglene.

Men prøv å slippe ned en grønnsaksbit når det er mørkt, så kan du sitte et stykke unna og lyse med en lommelykt eller noe, da kan det tenkes at du ser dem.
Maller er eksperter på å gjemme seg, så de trenger ikke være døde fordi om du ikke så de i dag

Et forslag er å legge en malletablett eller to ved frontglasset og skru av akvarielyset. Er de fortsatt levende, bør de komme frem for å spise etter en stund
oi oi oi. de svarene kom fort gitt

håper dere har rett. har ingen snegler i akvariet. er noen av praktbotiaene jeg ikke har sett heller på en stund. spesielt ikke den største (store-peder) men har et par kokosnøtter de liker å gjemme seg i

skal følge rådet deres og se om de kan komme frem og hilse på litt

tusen takk for raske svar fra dere begge
Jeg har aldri opplevd at mallene har forsvunnet, men det sier jo kanskje litt at jeg har et 54 l akvarie..

Tviler på at de er døde, for maller dør ikke fort, for å si det sånn :S

Men de kommer nok fram igjen
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap