En gul algespiser

Er det noen her som vet hvilke type dette her?
Jeg kjøpte den i butikken men hon som jobbet der viste ikkje kas type det var, så eg fikk den bare til prisen av de andre de hadde som så sånn vanlig ut....
hvis du legger inn et bilde er det sikkert noen som kan hjelpe deg. Men gul algespiser kan være så mangt.
Plussmedlem
Sikkert en albino ancistrus. De er gule.
Kan også være kinesisk algespiser.

-Tim
Inaktiv bruker
Kan vøre kinesisk algespiser,albino ancistrus og l-144. Forskjellen på alino ancstrus og l-144 er at albinoen har røde øyne og 144 nesten blåe

Ja, den har røde øyne, så kanskje det er en albino da
Så nærmere på noen biilder som var her inne og den var helt lik som en sånn L-144 så jeg tror nok det er en sånn.. Den er i hvertfall veldig kul synes jeg.
Har den røde øyne så er det nok bare en albino ancistrus oppdrettsvariant. Disse komme i mange nyanser, noen er gule andre mere hvite.
Dette er den jeg har kjøpt, jeg bare lurer på om det er en L-144 eller Albino? De i butikken viste ikkje ka det var.
FiskeAlex
Dette er den jeg har kjøpt, jeg bare lurer på om det er en L-144 eller Albino? De i butikken viste ikkje ka det var.

Vanskelig å si om det er blitzen som gjør det, eller om øynene er slik.

Men, som tom sier, det er enkelt å se forskjellen.

Har den røde øyne, slik det ser ut som på bildet, så er det en albino ancistrus sp. "oppdrettsvariant".

Har den svarte/blå øyne, er det en L144.

som regel vil nok prisen gi en pekepinn også, L144 er langt dyrere enn en ancistrus sp. "oppdrettsvariant". Men, butikker har jo feilmerket fisk mer enn en gang, så prisen kan ikke være noen indikasjon alene.
FiskeAlex

Det er en albino, vanlig Ancistrus oppdrettsvariant. Du ser det på de røde øynene, og det faktum at den er dekorert med "prikker" i en annen nyanse enn hudfargen. Det har ikke L144.

Vanlige brune Ancistrus har prikker over kroppen og hodet (se dette bildet), og det er de man ser et "speilbilde" av på albinoens hud.

PS!
Jeg har L144, og har tatt mange bilder av dem. De har aldri fått røde øyne av blitzen på kameraet, så derfor regner jeg med at de røde øynene som ses på bildet av din fisk, ER røde i virkeligheten også
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap