Pitbullpleco

Er det noen her som har erfaring med pitbullpleco?
Kan de få yngel å legge egg hvis dem er kun 1 av hvert kjønn?

jeg er litt usikker om jeg har en av hver, for av og til ser det ut som 2 hanner og av og til ser det ut som 1 av hver. Litt rart men slik virker det.

Noen som har yngel nå av disse og hvordan gjor dere for å få yngel? Hvor mange voksne ha dere for å få egg og yngel?

Del gjerne deres erfaringer her.

Minstekravet er å ha et av hvert kjønn, ivertfall.

Jeg hadde 6 stk. i hovedkaret mitt i noen år, men så aldri noe yngel. ..men de kan vere pga. andre beboere i karet, bla. Black Ghost og et par pictusmaller. Så jeg ser ikke bort i fra at dem kan ha støvsuget karet for eventuell yngel.

Jeg har tenk å anskaffe meg nye etterhvert, siden det er noen artige og interesanne fisker.

Noen her som vet hvor gamle desse fiskene blir? Mine ble vel mellom 2-3 år, og alle døde i løpet av cå et år. Siden alle var kjøpt av samme partiet, Og dermed like gamle. Antar jeg. I den tiden de var i karet var det ikke noe sykdom på noen av beboerene i karet, og vann verdiene er tilpasset beboerene siden dette er et sør-amerikansk kar (Innklusiv rekne..). Er det naturlig å anta at de døde av alderdom.

Maller kan bli ganske gamle, opp mot 30 år, kanskje eldre. Men akkurat hvor gamle pitbull plecoer blir vet jeg ikke.
Tilfeldig bekjentskap
© Torstein Flønes
Reklame for plussmedlemskap