- Hjem
- Forum
- Maller - L-maller/sugemaller
- Hvilket kjønn er dette?
Hvilket kjønn er dette?
Postet 17.09.09 kl 19:36
Postet 17.09.09 kl 19:40
Postet 17.09.09 kl 19:42
Det har seg sånn at når flere hanner sammen, vil det fort bli en dominant og en undertrykt. Den dominante vil få kjempestore barter, mens den andre får mye mindre.
Hunner får IKKE barter oppover neseryggen, men de kan få ei lita rekke med korte barter rundt overleppa. men den er så lita at en ikke kan ta feil når det kommer til utvokst fisk.
Hunner får IKKE barter oppover neseryggen, men de kan få ei lita rekke med korte barter rundt overleppa. men den er så lita at en ikke kan ta feil når det kommer til utvokst fisk.
Postet 17.09.09 kl 19:47
100% enig med det Pål skriver her
De på bildene er definitivt hanner, fordi de har for mye skjegg til å være hunner, og begge på bildene har skjegg oppover neseryggen mot øynene. Det har aldri hunner.
Kanskje du bør ta kontakt med selger (privat eller butikk?) og forklare saken. Spør om du kan få en hunn istedenfor den ene hannen.
De på bildene er definitivt hanner, fordi de har for mye skjegg til å være hunner, og begge på bildene har skjegg oppover neseryggen mot øynene. Det har aldri hunner.
Kanskje du bør ta kontakt med selger (privat eller butikk?) og forklare saken. Spør om du kan få en hunn istedenfor den ene hannen.
Pål LaumannDet har seg sånn at når flere hanner sammen, vil det fort bli en dominant og en undertrykt. Den dominante vil få kjempestore barter, mens den andre får mye mindre. Hunner får IKKE barter oppover neseryggen, men de kan få ei lita rekke med korte barter rundt overleppa. men den er så lita at en ikke kan ta feil når det kommer til utvokst fisk.
Postet 17.09.09 kl 19:57
Endret: 17.09.09 kl 19:58
Postet 17.09.09 kl 20:00
Postet 22.09.09 kl 11:41
Selger hær:)
Sa at det mest sannsynlig var 2 hanner,og at jeg trudde de var det, men at da jeg kjøpte dem, av en som kan litt om Ancistrus så sa han at de var hunn og hann.
Hoer kan ha barter rundt snuten, men ikke mellom øynene... har jeg hørt.
Hoer kan ha barter rundt snuten, men ikke mellom øynene... har jeg hørt.
Postet 22.09.09 kl 12:27
AchrilSamme skjedde med meg, bare at mine ikke er albinoer. Synes det er så idiotisk av butikkene å si at man får en hann og en hu når man bare får en stor og liten hanne :( Men noen kom med den forklaringen at viltfangede huer har generelt mer "barter", stemmer dette?
Hunnene KAN ha en rad barter, men disse er små og befinner seg kun på overleppa.
Har et bilde som viser, og kan ikke sammenlignes med de bartene hannene får.
Postet 22.09.09 kl 12:40