Hjelp til kjønnsbestemmelse l134

Hei!

Kan noen lese av bildene mine hvilket kjønn "frosken" min er?

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

Mange takk til den som kan hjelpe meg!
Kætty
Hei! Kan noen lese av bildene mine hvilket kjønn "frosken" min er? Mange takk til den som kan hjelpe meg!

Her i tråden har JAG skrevet litt: [URL= http://akvaforum.no/forum.cfm?forum_id=1033&thread_id=31030] Kjønnsbestemming av L134[/URL]
Kætty
Takker!

Bare hyggelig! L134 er noen nydelige maller, har flere selv
Jepp! Kanskje de fineste av alle med unntak av kanskje noen Panaque arter.
Du har ikke tilfeldigvis noen hunner å selge
Kætty
Jepp! Kanskje de fineste av alle med unntak av kanskje noen Panaque arter. Du har ikke tilfeldigvis noen hunner å selge;)

Har en trio med to hunner og en hann og de har jeg ingen planer om å selge med det første
Den skjønner jeg!
Holdt på å kjøpe en til her om dagen,men de var så små på butikken at man så hvertfall ikke forskjell på hann og hunn.
Kætty
Den skjønner jeg! Holdt på å kjøpe en til her om dagen,men de var så små på butikken at man så hvertfall ikke forskjell på hann og hunn.

Ta deg en tur på auksjonen i januar. Aquamanias har ofte L134 inne, både ungfisk og voksne.
Er det han som er på Jessheim?
Kætty
Er det han som er på Jessheim?

Husker ikke hvor det er hen, men det er i alle fall litt utenfor Oslo.
Takk for tipset Er liksom ikke så mye spennende å hente på dyrebutikkene oppi her. Og når det er noe,så blir det revet bort med en gang.
Kætty
Takk for tipset:) Er liksom ikke så mye spennende å hente på dyrebutikkene oppi her. Og når det er noe,så blir det revet bort med en gang.

Så kjedelig, da må du ta deg en tur nedover. Han som eier aquamanias er kjempeflink, og l-mallene han har inne er ordentlig flotte.
Takk for info,var på hjemmesiden der nå. Tror nok det blir en tur dit i nærmeste fremtid
L134 er den fineste av alle L mallene, har selv en stim på 14 stk L134 + 6 stk av L66, disse lever i en 660 l, digger L maller i de fargene + størrelsen på de at de ikke blir særlig større enn 10 cm.
Så skjønner godt du har forelsket deg i denne lille vakre L mallen.

På første bilde du har i tråden her så ser det ut som fisken har masse"pigger/nåle pute"bakover mot hale finnen..?
Har den det så er det mest sansynlig en hann, ihvertfall viss det er masse.
Alle mine hanner har ihvertfall det, mye mer utpreget enn noen av hunnene.

Men denne mallen er heller ikke den letteste og kjønnsskille, ihvertfall ikke første gangen man gjør dette.

Aquamanias holder til på kløfte
[External Image]
Her er et par av våre L134, jeg regner med at den til venstre er en hann og den til høyre en hunn. Det er forskjell både i hode- og kroppsfasong.

Vi har 8 slike i en 240-liter, og for noen dager siden oppdaget jeg yngel i en av skiferhulene
Gratulerer med yngel
Takk for titten,nå ser vi at vår mest sannsynlig er en hann.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap