L-malle spørsmål

Har pr i dag en Ancistrus SP oppdrettsvariant (hunn?) i 170 literen. Den er halvvoksen, rundt 8-10 cm.

Jeg har funnet en fullvoksen L-malle som TAM Lade hadde tatt imot fra en kunde, som jeg har veldig lyst på. Den er fullvoksen og rundt 12-13cm. Butikken visste ikke hvilket L-nummer den hadde. Har lett lit selv men funnet mange som kan ligne litt.

Det jeg lurer på er: Dersom jeg kjøper denne mallen, vil det da bli 4. verdenskrig i karet? Eller holder L-maller av såpass ulik art seg mest for seg selv?

-Tim
Av bilder er det L169, L211 og L121 som ligner mest i mine øyne.
er ikke l-162 klovnepleco da? Disse er jo ganske vanlige..
Men burde vel uansett gå greit i samme kar
Løp og kjøp..

Jeg har oppdrettsvariant og L015 (ligner den du sett på?) i 160 liters, ingen problemer det..
Har også L144 og L106 i et annet kar.
Ser jo ikke ut til at den du tenker kjøpe er ancistrus..
Men er nok noen med mere peiling på maller her enn meg..
Jeg er klar over at den jeg lurer på å kjøpe ikke er ancistrus.

Jeg lurer bare på om det blir krig mellom ulike L-maller. Ancistruser kriger hverfall innbyrdes.

Takker for svar...Må telle kroner.

-Tim
Trond Ferkingstad
er ikke l-162 klovnepleco da? Disse er jo ganske vanlige.. Men burde vel uansett gå greit i samme kar

Hvor kom l162 fra?
Det er sjelden det blir verdenskrig pga. forskjellige L-mallearter. Noen unntak finnes. De forskjellige golden nugget-artene (L-18, L-81 og L-177) kan være territorielle, også mot andre arter.
Ancistruser internt (ikke andre l-maller) - hva bør jeg gjøre?
Inger Anne
Det er sjelden det blir verdenskrig pga. forskjellige L-mallearter. Noen unntak finnes. De forskjellige golden nugget-artene (L-18, L-81 og L-177) kan være territorielle, også mot andre arter.

Hvordan er det internt mellom ancistruser?

Jeg har et 275 liters hjørnekar (sånn cirka), med 2 ancistruser på kanskje 6 og 7 cm henholdsvis.

I tillegg har jeg et 60-liters akvarium med 5 små ancistruser (4-5cm).

Alle disse vil jo vokse, naturlig nok.

Noen forslag til plan? Høyt antall skjuleplasser er vel en god idé (delvis gjennomført).

Jeg tenker å finne et par blant de små, og overføre de siste 3 derfra til de 2 i det store akvariet.
Tim
[QUOTE=Trond Ferkingstad]er ikke l-162 klovnepleco da? Disse er jo ganske vanlige.. Men burde vel uansett gå greit i samme kar

Hvor kom l162 fra?

Jeg mente om det ikke kunne være en slik da de ligner veldig på de du posta
Hm...Tror clovneplecoen er for mørk i fargen. Men ikke lett å se forskjell på hukommelsen nei.

-Tim
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap