Mine l 201 legger egg men......

de blir borte etter 3-5 dager i hulen. Spiser hannen dem opp ?? Har ikke hatt maller som har lagt egg før så jeg har null erfaring med dette.....
Dette er en uerfaren hann som har ikke fått det til så han har spist opp eggene eller sparket de ut. Men de legger egg hele veien så du får yngel en annen gang.
Det gjelder å ikke stresse mallene under parring og egglegging da blir de stresset og avbryter hele greia. De synes vel eggene smaker godt også.
Ikke lys med lommelykt f.eks når han passer på egg er et bra tips, men kan ikke la vær..
Ja jeg har lyst med lommelykt så da er vel kansje derfor. Skal prøve å la være :o)) Hvor lang tid tar det før disse eggene klekkes da ?
Alt i alt, 2 uker for å bli frittsvømmende. 1 uke for å klekke og 1 uke for å bruke plommesekken.
Ja det er veldig tydelig at hannen er uerfaren. De har lagt egg igjen og plutselig så jeg at en av mine L144 var i hulen og 201 hannen var borte. Eggene er nå ubeskyttet inne i hulen og de er der fremdeles. Merkelig at ingen har spist de opp. Er dette helt vanlig ? Når vil hannen skjønne at han ikke skal forlate eggene ??
Tilfeldig bekjentskap
© Sølvi Gullaksen
Reklame for plussmedlemskap