- Hjem
- Forum
- Maller - L-maller/sugemaller
- Ancistrusene mine dør:( veldig merkelig
Ancistrusene mine dør:( veldig merkelig
Heisann.. Har et lite problem... på 3 dager har nå 2 av mine ancistrus død uten forvarsel. Har ikke sett de har vært syke eller svømt merkelig eller noe som helst. De er helt normale... plutselig ser jeg en ligge helt stille.. Ser litt nærmere så ser jeg den ikke puster... Samme skjedde idag.. Sist døde for 3 dager siden.. Veldig merkelig... Vann verdiene mine ser jeg ingen problem ved tester daglig, bytter vann daglig 10% og 30% engang i uka... Rikelig med mat. Så jeg forstår ikke helt hvorfor de dør... Har også scalare og discus i karet og disse har det helt fint... Hvis det var noe med vannet skulle jeg jo tro at discusene døde først med tanke på at ancistrusene skal jo være nokså hardføre... Noen som har noe peiling på hva dette kan være?... Masse o2 i tanken også så det er sagt... Hjelp
Postet 27.10.09 kl 22:04
Postet 27.10.09 kl 22:58
Inaktiv bruker

Noe på bunnen?
Heia,
Jeg er "dobbeltsidig" nybegynner på fisk, men tenkte at det kanskje kan være noe med røtter eller bunnmateriale siden de andre fiskene er friske? Bare et lite tips - i tilfelle.
Jeg er "dobbeltsidig" nybegynner på fisk, men tenkte at det kanskje kan være noe med røtter eller bunnmateriale siden de andre fiskene er friske? Bare et lite tips - i tilfelle.
Postet 30.10.09 kl 19:27
Postet 30.10.09 kl 20:06
Postet 30.10.09 kl 23:31
Endret: 30.10.09 kl 23:33
Postet 30.10.09 kl 23:50
Vannet ligger på 28-29 grader... Ancistrusene har jeg hatt en god del år så det at de er unge er nok ikke saken... Mater med pellets til maller, flak, discus pellets, oksehjerte innimellom og artemia... Fjerner skit fra bunnen jevnlig når jeg bytter vann så er nok ikke det... Det merklige er jo det at alle døde på så kort tidsperiode... Ancistrusene mine har aldri blitt hakket på og når jeg så på dem så jeg ingen skader eller noe...
Postet 31.10.09 kl 13:59
Postet 31.10.09 kl 14:10