Hvor lenge har du hatt din golden nugget? fakta om l 018 ønskes!

Til dere som har / har hatt denne fantastisk flotte mallen, kan du fortelle litt om DIN nugget? Vil gjerne høre andres erfaringer, tips og råd for best mulig hold av disse nudelige prikkemallene :o)

Fortell gjerne om karstørrelse, vannverdier, samboere, hvor lenge har du hatt den, hvor stor er den, hvor mye har den vokst hos deg og hva forer du med?

Jeg har 4 stk i en 530 liter, har hatt de i 6 mnd nå. Kjøpte 6 stk, men 2 av de døde desverre etter noen uker. Mulig at de fikk feil for hos meg, fikk først beskjed om at de skulle ha en proteinrik diett, noe de ikke skal ha.

Mine får nå mye squash, novo tab, novo pleco og et par andre typer malletabletter for algeetende maller. Har mye redmoorrøtter i karet, og de blir flittig gnagd på. Bruker også discusbits 1-2 ganger i uka, men de spiser stort sett praktbotiaene opp. Gir også litt forskjellig frossenfor 1 gang i uka, samt spinat nå og da. Forer også med spirulinaflak, noe av det blir spist av nuggetene.

Golden nugget
hadde mine i 3 år,. sukk mistet dem i medisinering for 2 ukersiden, fikk den skummle sykdommen bakteriell infeksjon.. dessverre så tålte de ikke medisineringen, og alt stresset med vannbytte , så de tok kvelden dessverre,
de var mellom 15-18 cm, store å fine,og spiste det meste , var spesielt glad i grøntfor, og agurk,gnage i stykker sverdplanter å mye annet sprell,. men elsket de fiskene masse,. hvem kan mislike dem de er så fine..
så det kommer nok nye nuggets i mitt kar med tiden. synd bare at de koster så mye, mem så skal jo de ikke være en forbruksvare heller..
Golden nugget
jeg har hatt golden nugget.hadde den i flere år,jeg foret den med spinat,agurk,frosset for av diverse slag,tetra bits,malletabeletter av forskjellige merker,golden nugget er litt lik på scobiancistrus L014,som jeg har no.litt lettere å få tak i golden nugget enn scobiancistrus,men prisen på mallene varierer mye.
Golden nugget
her ligger de mellom 300-500 kr alt etter str
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap