Ancistrus hunn?

jeg lurer på hvor tidlig jeg kan se om en ancistrus er han eller hun fisk. har snart fullvoksen han som jeg gjerne skulle funnet ei til. burde jeg da kjøpe 2 nye heller? alle i butikkene her i byen er så små at jeg ikke klare å se forskjell. noen tips?
ønsker å prøve meg på oppdrett på disse
Plussmedlem
Helge Westermann
jeg lurer på hvor tidlig jeg kan se om en ancistrus er han eller hun fisk. har snart fullvoksen han som jeg gjerne skulle funnet ei til. burde jeg da kjøpe 2 nye heller? alle i butikkene her i byen er så små at jeg ikke klare å se forskjell. noen tips? ønsker å prøve meg på oppdrett på disse

Ser at de fleste opererer med et mål på en 6-7 cm, altså rundt halvveis utvokst, før man ser tydelig hvilket kjønn det er. Noen sier litt mindre, andre litt mer. Har tre selv der en er tydelig hann, den andre muligens hunn og den tredje er umulig å si siden den er så liten ennå. Hannen er cirka 5-6 cm og har begynt å få tydelige barter. Det jeg håper er en hunn er ca en halv cm kortere og viser foreløpig ingen tegn til bartevekst.
Å oppdrette disse skal være en smal sak, i følge artikler og de innspill man finner her inne. Jeg vet dessverre ikke om ancistrus formerer seg med partnere som er mindre enn den selv. Men skal du først kjøpe ny på butikk, lønner det seg vel med mer enn en, ja. Ellers mener jeg å ha sett flere som selger ancistrus sp. på Rubrikk. Kanskje noen av de har ei dame med litt størrelse?
Takk
takk for et bra svar. kommer nok til å kjøpe meg noen nye, regner med sjansen er størst da. da skal jeg kjøpe 3 små så får vi se hva som skjer.
men skal å se om jeg ikke finner ei voksen ei til han her inne på forumet. ikke så mange som selger her i nord, men man får vell prøve å gjøre d beste ut av d
Ancistrus
De må ikke være så små at de ikke er kjønnsmodene da. pass på det, ellers så blir det lang ventetid

Har selv ei rognstinn stor og fin hoe og en enda større voksen hanne med masse barter. merker at mine er veldig sære på hvor de skal legge egg og har dessverre ikke fått til oppdrett enda. :/

Lykke til!
Tilfeldig bekjentskap
© Trond H Johansen
Reklame for plussmedlemskap