Har drevet nå de siste dagene og tatt alle de ancistrus yngela eg har sett og fanget dem oppi førdekar,da pumpa i karet mitt hiver em rundt i karet så fort de kommer ut av den trygge hula til pappa...
De har ennå eggeplomme,men lurer på når eg skal begynne å fore dem i boksene? Vil eggeplomma skal være helt borte før eg tørr og hive dem i hovedkaret igjen, mistet alle yngela eg hadde sist,,, det gikk max 1.5 uke så var alt borte...
Har klart og fange inn over 90 yngel fordelt på 2 fødekasser,men ser det er ennå mangen som kjemper rundt i karet og setter seg fast i noen dumme mosetråder som eg har prøvd febrilsk og bli kvitt i dette karet,men det vokser seg bare mere av det....Ser dem også sette seg i pumpa...
Trenger tips her... Kan eg hive oppi en liten agurk bit i kvar fødeboks og se om de spiser? Eller kanskje en tetra algetablett?
Vil så veldig gjerne at dette kullet skal overleve... Noe må eg vel gjøre rett,,renset pumpa rett før eggene ble lagt,og hadde ett vannbytte også da...
Tørr ikke hive store vannbytter oppi nå når de er så små....
Håper på mangen gode svar,alt vil hjelpe,har lysst så mangen som mulig skal overleve denne gang...
Mvh Annette