Ancistrus yngel

Hei har fått noe yngel, lurerer på hvor lang tid tar det egentlig fra egg - malle?
Heisann
Slik eg har sett det så kan det ta rundt 4 dager eller no slikt...
Eg fikk ikke helt med meg når mine ble egg,men rundt 4 til 5 dager så kommer det små haler,,, så rundt 3 til 4 dager så kommer dem kanskje ut av hula,,da må du følge med dem,,
Eg satte mine i fødekasser i samme kar som de voksne går i,,,bare så de ikke blir blåste gokk i vold av pumpa mi...
Har over 90 smånurk enda..De har enda eggeplomma...
Kan tenke meg mine er rundt 1.5 uke gamle nå...
Skal prøve forsiktig å gi dem agurk i kveld...

Eg er veldig fersk selv, men er slik eg har gjordt det til nå...håper det kan hjelpe deg også litt på vei..

Lykke til...

Mvh Annette
noen som vet prisene på disse? kan ikke huske å ha sett dem i butikken?
eller.. hvilken fisk er dette snakk om? den med små "følehorn" i ansiktet? og kan være gul?
Sondre Nilsen Sivertsen
noen som vet prisene på disse? kan ikke huske å ha sett dem i butikken? eller.. hvilken fisk er dette snakk om? den med små "følehorn" i ansiktet? og kan være gul?

Høres ut som du snakker om enten L144 eller Albino ansistrus... Dette kan du se om den har enten røde øyne eller mørke...

Er de mørke er det en L144 gutt

De med *trær* på nesa er gutter. De som ikke har *bart* er jenter akkuratt som i ehh... nei vent litt .. jenter har ikke trær på nesa...
men...
ehh.. hahah

Oki.. vi sier det på en litt annen måte... Gutter er det med rare utvekster i ansiktet =D
Olis
Hei har fått noe yngel, lurerer på hvor lang tid tar det egentlig fra egg - malle:)?

Er det yngel du har sett, eller ligger det egg i hulen?

Hannen (Ancistrus) passer egg og yngel inne i hulen ca 14 dager før han lar dem slippe ut. Det tar ca 1 uke for eggene og klekke. Deretter ligger yngelen og vifter sammen med faren sin i hulen, for de klekkes med en diger, gul plommesekk.
Denne plommesekken skal brukes opp før de kommer ut, og den bruker de opp i løpet av den neste uken. Når alt er brukt opp og de begynner og bli sultne nok, kommer de ut av hulen og forsvinner rundt i akvariet (hvis de ikke blir spist av fisk da). De er ca 1 cm når de kommer ut av hulen, og alle fisk som har et gap som greier å åpne seg såpass, vil muligens forsøke å ta yngelen.

Malle-yngel vokser sakte, det tar noen måneder før de er i salgsklar størrelse.
Selv mener jeg de bør være minst 4 cm, for før den tid er Ancistrus yngel veldig skjøre og sårbare overfor endringer. Spesielt ømtålige er de overfor temperatur-endringer, men også andre faktorer kan spille inn. De liker stabilitet, og tåler ikke så mye som små.
Det er lite hyggelig for kjøperne om alle sammen dør når de får dem hjem i sitt eget akvarie, bare fordi de ble solgt for tidlig.

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap