Ancistrus som "blåser bobler"...hva er dette?

Litt rar overskrift kanskje, men det er det jeg føler at den ene Ancistrusen (oppdrettervariant) gjør (er ganske ung, den ene begynner å få "hornene" sine,mens denne har ingen, lurer på om det kan være en hunne).
Den "skyter" plutselig ut bobler og noen ganger så sykter den selv opp mot vannskorpen og fort ned igjen.

Hva er dette?

Den samme mallen har også litt "tørt" skjellag fra midten på fisken og bakover.

Har hatt hvitprikk sykdommen i karet mitt og gitt den siste medisinen idag (som jeg fikk beskjed i dyrebutikken, fikk med to poser med utblandet medisin og skulle gi en første dagen, også den siste fire dager etterpå)

Håper jeg bare kan le av meg selv og ta dette på nybegynner kappen min, vil ikke at det skal være noe galt med den.
Da jeg hadde ancistrus gjorde de dette hvis det var lite oksygen i vannet. Hvordan står for eksempel filteret ditt? Hvis det står slik at vannoverflaten beveger seg tar vannet opp mer oksygen. Ellers kan det være nitrittproblemer også, da kan fiskene også slite med å få nok oksygen.
Vannet beveger seg og jeg leverte inn en vannprøve på lørdag og da var alt ok.
har du matet den med agurk?? det skjedde noe hos meg. heile karet var gråligt/skodda og mallene gjorde slik som din... det kan vere at karet er litt forurensa av agurk....
Når du medisinerer karet bør du ha litt ekstra oksygen. Ville satt inn litt mer sirkulasjon i karet eller en brusestein.
Tilfeldig bekjentskap
© Bengt Fossli
Reklame for plussmedlemskap