Hvor mye fòr trenger en voksen ancistrus?

Har nå fått meg 4 voksne ancistrus, og ble plutselig veldig i tvil om hvor mye mat jeg burde gi de. . . Har hatt oppi noe grønnsaker som de går og knasker på dagen lang, men de bør kanskje ha tbl i tillegg? er det noe fòr disse foretrekker?
Jeg har en ancisitrus på ett år. Den får Tetra PlecoMin grünfutter. Jeg gir en halv tablett ene kvelden og en hel neste. Det ser ut til å være rikelig, for den er rund og god, og ikke så ivrig til å spise alger lenger.

Jeg har røtter i karet som den kan gnafse på. Hvis du ikke har det, bør du skaffe en rot, eller bruke tabletter med tilsatt trevirke, som den trenger.

Grønsaker bør ikke være i karet mer enn over natten. Ta ut det de ikke har spist, så restene ikke forurenser vannet.
jeg har en stor trerot i karet mitt, og der henger de støtt og stadig og gnafler på den. synes det er så vanskelig å vite om man forer nok, for det er jo noen som kommer og kaster seg over maten med en gang, mens de andre må vente på tur.... men, men, de ser nå ut til å trives enda.
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap