Jippi! yngel på ancistrus opdrettsvariant. fòr?

mallene mine har fått yngel (nå frittsvømende) og lurer på ka eg må fora di me?
noen skiver agurk eller salat av og til?
kjekt om det kommer noen tips om disse yngelene.
hei, du kan bruke tetra tabimin og agurk. det liker de veldig gådt

Men ikke gi dem for før plomesekken er vekke

gi noen malle tabletter agurk squash. alt du gir de voksne
agurk har praktisk talt ikke næringsinnhold. men det er en grei måte å hindre at plantene blir spist
gir mallene tabletter annenver dag.
er det noe næringsrikt godt fòr eg kan gi.
for viss agurk e uten næring blir det jo ikke så god oppvekst...
hvis du har yngel så må du gi for ver dag. 2-3 ganger til dagen.
Bra at jeg fant denne tråden :)
Hei! Gratulerer med yngel!

Idag til min store begeistring fant jeg 12 ancistrus oppdrettsvariant i ei rot og fikk reddet dem, de har akkurat blitt frittsvømmende. Jeg flytter dem og nå vet jeg hva jeg kan fore dem med

Må malletabeletten knuses? Hvor lenge er det til de er ca. 3 cm?
Simen Hvilen
Hei! Gratulerer med yngel! Idag til min store begeistring fant jeg 12 ancistrus oppdrettsvariant i ei rot og fikk reddet dem, de har akkurat blitt frittsvømmende. Jeg flytter dem og nå vet jeg hva jeg kan fore dem med :) Må malletabeletten knuses? Hvor lenge er det til de er ca. 3 cm?

Malletablettene må ikke knuses, disse løses opp sakte i vann og ynglene vil ikke ha noe problem å spise av dem.

Hvor fort dem vokser kommer ann på tilgangen på mat, samt hvor god vannkvaliteten er. Her fins det ingen fasit.
Jeg har ancistrusyngel i to kar. De første begynner å bli "store" nå (den største er vel 4-5 cm). Mine har vokst bra på avskallet artemiaett, malletabeletter av ulike slag, og agurk. Forer to til tre ganger for dagen.
Bare til å begynne å fore dem så snart de er frittsvømmende. Mine har i allefall lagt i hulen hos ancistruspappaen helt til plommesekken er helt oppspist.

Opplever yngelen som hardfør. I det karet hvor de ikke har noen som kan spise dem overlever så å si alle....og det er mange (100 ca).
I det andre karet er går de sammen med Gullgurami og annen fisk så der har det begrenset seg noe, likevel er det i allefall 20 stykk igjen...og nå er de nok for store til å bli spist.
for 2-3uker siden kom det andre kullet ut av hulen^^
da var d 20-22 som overlevde mens i første kullet var det bare 4-6
Mine har også alltid tilgang til isbergsalat, den er full av yngel hele tiden - mer enn på agurken de får innimellom
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap