- Hjem
- Forum
- Maller - L-maller/sugemaller
- Jippi! yngel på ancistrus opdrettsvariant. fòr?
Jippi! yngel på ancistrus opdrettsvariant. fòr?
Postet 21.01.10 kl 21:03
Postet 22.01.10 kl 08:38
Postet 22.01.10 kl 09:03
Postet 22.01.10 kl 09:54
Postet 22.01.10 kl 14:25
Postet 22.01.10 kl 15:24
Bra at jeg fant denne tråden :)
Hei! Gratulerer med yngel!
Idag til min store begeistring fant jeg 12 ancistrus oppdrettsvariant i ei rot og fikk reddet dem, de har akkurat blitt frittsvømmende. Jeg flytter dem og nå vet jeg hva jeg kan fore dem med
Må malletabeletten knuses? Hvor lenge er det til de er ca. 3 cm?
Idag til min store begeistring fant jeg 12 ancistrus oppdrettsvariant i ei rot og fikk reddet dem, de har akkurat blitt frittsvømmende. Jeg flytter dem og nå vet jeg hva jeg kan fore dem med
Må malletabeletten knuses? Hvor lenge er det til de er ca. 3 cm?
Postet 04.02.10 kl 00:58
Simen HvilenHei! Gratulerer med yngel! Idag til min store begeistring fant jeg 12 ancistrus oppdrettsvariant i ei rot og fikk reddet dem, de har akkurat blitt frittsvømmende. Jeg flytter dem og nå vet jeg hva jeg kan fore dem med :) Må malletabeletten knuses? Hvor lenge er det til de er ca. 3 cm?
Malletablettene må ikke knuses, disse løses opp sakte i vann og ynglene vil ikke ha noe problem å spise av dem.
Hvor fort dem vokser kommer ann på tilgangen på mat, samt hvor god vannkvaliteten er. Her fins det ingen fasit.
Postet 04.02.10 kl 06:16
Jeg har ancistrusyngel i to kar. De første begynner å bli "store" nå (den største er vel 4-5 cm). Mine har vokst bra på avskallet artemiaett, malletabeletter av ulike slag, og agurk. Forer to til tre ganger for dagen.
Bare til å begynne å fore dem så snart de er frittsvømmende. Mine har i allefall lagt i hulen hos ancistruspappaen helt til plommesekken er helt oppspist.
Opplever yngelen som hardfør. I det karet hvor de ikke har noen som kan spise dem overlever så å si alle....og det er mange (100 ca).
I det andre karet er går de sammen med Gullgurami og annen fisk så der har det begrenset seg noe, likevel er det i allefall 20 stykk igjen...og nå er de nok for store til å bli spist.
Bare til å begynne å fore dem så snart de er frittsvømmende. Mine har i allefall lagt i hulen hos ancistruspappaen helt til plommesekken er helt oppspist.
Opplever yngelen som hardfør. I det karet hvor de ikke har noen som kan spise dem overlever så å si alle....og det er mange (100 ca).
I det andre karet er går de sammen med Gullgurami og annen fisk så der har det begrenset seg noe, likevel er det i allefall 20 stykk igjen...og nå er de nok for store til å bli spist.
Postet 08.02.10 kl 00:37
Endret: 08.02.10 kl 00:39
Postet 02.04.10 kl 13:37
Postet 02.04.10 kl 14:04