Rov malle?

Hei!
Jeg lurer på hvilke rov maller som er vanlige i hobbyen og info om dem!
Har tenkt å lage til et kar til en rov-fisk og da tenker jeg noe ala Red Tail Catfish, bare ikke så J***** svær
Takk for svar!
Rovmaller
det finnes et uttal av malle fisk i kategorien rov maller. fleste av dem blir ganske store.
feks clarias maller, kattemaller,pictus maller,chaca chaca,haimaller, giftmaller, elektriske maller,hval maller( de er nesten like ille som pirayaer) osv osv,.

som nevnt blir de fleste mallene ganske store. redtail er uaktuell for de fleste da den blir enorm..
likeså haimallene..
men det finnes en del av kattemallene, og clarias mallene som er ok, om man har et stort akvarium.
ellers kan man jo skaffe seg noen små søte humlemaller, som gjerne spiser opp alle små tetraer de kan få tak i, eller sjokolademaller ol,.

chaka chaka, eller freshwater angler, er en annen skummling, ligner en minivariant av en breiflabb,. og har like stor appetitt,.

så det er bare å velge å vrake blant skumle maller, selv foretrekker jeg corymaller, og pleco maller,de er snille de,. )
takk

liker best de litt slemme jeg =D
Problemet med at folk ønsker rovmaller er at de ikke har plass til dem.
Da ender de opp i slike kar som dette, dette og dette.
Altså i kar som er like brede som fisken er lang. I den siste linken så er fisken faktisk lengre enn bredden på karet.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap