Ancistrus egg ?

Jeg fant Ancistrus hannen min ligge atme en klase med egg..
Legger med noen bilder , så om noen kan fortelle meg litt om disse eggene , og om jeg skal la eggene være i lamme dem heletiden (selv når dem er klekt).
Men det jeg syns vart rart er at egga er framme på glasset , har lest at di blir lakt i huler..
Men jeg har ikke en hule akkurat , har bare laget en tunnel med steiner..

Håper på mange svar
Dette var litt spesielt ja. Har høyrt at hannen kan finne/lage holer mange plassar, men her er det jo nesten ingen beskyttelse i det heile.

Har du ambisjonar om å få mange til å vekse opp, bør du nok flytte egga over i eit akvarie utan andre fisk. Eg veit ikkje kva fisk du har i dette akvariet, men dess ferre dei er og mindre(i størrelse), jo større er sjangsane for yngelen til å overleve.
Ja , det var litt rart det derr..
Har black tetra og en annen litt større fisk ..
Så di trenger ikke foreldrene ? Eller at jeg kan ødelegge eggene når jeg rører dem ? tror du det går ant og ha dem i et fødekarr?
Einaste hjelpen hannen bidreg med, er å beskytte egga frå å bli etne, og vifte med finnene for å tilføre egga oksygen. Så om du legg egga oppi eit fødekar slik at pumpa di bles vatn inn i fødekaret bidreg du med det same som hannen.

Men du kan jo og la naturen gå sin gang=)
Ja , pompa jeg har er litt kraftig syns jeg , så jeg tror jeg skal prøve og la dem være i lamme dem en liten stund till i allefall )
da var egga klekt , og disse små er da overalt siden di ikke ble født i noe hule..
Tenkte jeg skulle ta og legge dem i fødekarr , men hvordan skal jeg få di opp uten og drepe dem ?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap