Ancistrus hunnen kommer seg ikke inn i hulen til hannen

nå har acistrus hannen min funnet en kokosnøtt hule, det er bare et problem, hunnen kommer seg ikke inn i hulen hans, kan hun klare presse seg inn hålet, hun er bare litt støre enn hanen og han klarer å få seg akkuratt inn i hulen.
Høres ut som du bør lage hullet større. Hua kan skade både finner og hud om hun må presse seg inn og ut. Ta nøtta ut og lag hullet større. Om du ikke har en skarp kniv, så kan du jo feste nøtta i ei skrustikke og kanskje prøbe med en stikksag
Nå trenger maller veldig liten plass for å komme seg inn i hulrom og sprekker. Er du sikker på hunnen er klar til å legge egg, da?

Hun går ikke inn i hulen til hannen før hun er klar, og det er heller ikke sikkert at hannen slipper henne inn før hun er klar.
nå begynner eg å bli usikker, eg har en til jente som er litt mindre en han og hun har vert i hulen med han 2-3 gonger, kan det være at han stenger den størte hunnen fra å komme inn i hulen å ikke vil ha henne, hun har prøvd å presse seg inn der noen gonger, kossen ser eg om hunnene er klare til å legge egg?
Høres ut som du bør lage hullet større. Hua kan skade både finner og hud om hun må presse seg inn og ut. Ta nøtta ut og lag hullet større. Om du ikke har en skarp kniv, så kan du jo feste nøtta i ei skrustikke og kanskje prøve med en stikksag
prøve å gjøre åpningen litt større, bare håper eg fikk den stor nåkk då, men hannen er ikke i hulen sin nå, men kossen ser eg om hunnen er eggeklar?
det ble egg i hulen i dag av den minste hunnen, løye så mye egg det var på den flate magen til hunnen. men går det bra vis eg tar vekk pumpen og setter inn luftpumpe
Hvorfor skal du sette inn en luftpumpe?
eg skal ha scalare yngel oppi der og pumpen blir for sterk for de, så må de ha oksygen også.
Skal du fjerne pumpen og fore opp ancistrus og skalareyngel i karet?
Hvordan tror du det blir ned nitritt da?
Er du sikker på at den store ancistrus hunnen ikke er en hann?
Hadde en jeg trodde var en hunn, helt til den plutselig begynte å få barter. Siden den hadde gått med en annen dominant hann hadde den ikke utviklet barter. Men så snart den vokste seg større en den dominante hannen, tok den over hula hans og utviklet barter...
(bare en tanke..)
det med nitritt og eg tar ut pumpen har ikke noe forsjell om eg tar den ut eller lar den være der, ledningen var ute en hele natt så all filterbakterien er nokk dø uansett, eg får bare ta på meg masse vannbytter frammøver.

den store hunnen har vert alene i 2 år før de andre kom og ingen barter, og hun har vert i hulen hans.

og er det normalt at hunen kommer flere gonger inn i hulen for å legge egg, hun har vert inni 3 ganger og lagt 3 glaser med egg.

håper eg klarer å ta ut pumpen uten å forstyrre de då.
den størte hunnen hang på glasset isted og magen hennes var veldig innsuget, betyr det at hun har logget egg eller er det noe gale med hun?
Tilfeldig bekjentskap
© Lisa S Falk
Reklame for plussmedlemskap