Ancistrus sp - rio xingu vf yngel

Hei!

Etter noen uker med intens pleie av overnevnte fikk jeg i dag min belønning da jeg våknet til en hanne som viftet en ganske stor klase med egg.

I dette karet går det også et par seilfinne molly og noen corydoras.

Fra Sør America ble solgt som Ancistrus Sp. Rio Xingu VF - så vidt jeg kan forstå er denne også kallt L100 her på forumet.

Har ikke holdt på så veldig lenge med denne hobbyen, men har forstått at det ikke går bøttevis av denne mallen rundt i norske hjem - så det villle jo være morsomt om yngelen også fikk vokse opp.

Noen som har prøvd å ha Ancistrus yngel sammen med Cory og Seilfinne Molly? Hvordan gikk det - ble det fôr av småtassene - eller gikk det greit?

Hyggelig å høre fra noen med erfaring,

Mvh
Marius
Cory og ancistrus går helt fint
Er usikker på mollyene...:/
Så spennende. Gratulerer med yngel Er disse kjøpt hos Dahls Dyrerike?
Hei J&P,

Nei - de kom fra personen kjent her som "mallefreak". Veldig hyggelig kar og helt fantastisk service med tanke på pleie. Han har gitt langt bedre oppfølging enn man kan forvente og delt villig av sin imponerende kjennskap.

Mvh
Marius
Korreksjon på l nummer - og klekking er i gang...
Hei!

Fikk i dag identifisert fisken - og korrekt navn er:

Ancistrus sp Rio Xingu - L159

Forøvrig er eggene i ferd med å klekkes - ser ut som om eggene har fått hale og beveger seg sakte rundt innerst i hulen.

Flyttet også Mollyene over i et eget kar - så da blir det mye boltreplass på de små.

Blir spennende å se fremover!

/Marius
Tilfeldig bekjentskap
© Bettina Fossen
Reklame for plussmedlemskap