Kul på golden nugget

Jeg fikk min nydelige Golde Nugget for litt over en uke siden. Den fant raskt en skikkelig gjemmeplass, og den kom ikke frem før jeg gjorde om litt i akvariet.
Når den sugde seg fast i vinduet så jeg at den hadde en kul litt bakenfor munnen på fiskens venstre side. Noen som vet hva dette er?

Den er virkelig rolig og sky. Jeg har enda ikke sett den spise. Har prøvd med squash, gullerot, agurk, pellets. Den virket likevel ganske kvikk når jeg i dag skiftet litt vann og plantet om planter. Noen tips om mat den liker?
Hei. Den kulen kan jeg ikke svare for men når det kommer til det om den spiser så fòrer jeg med bunntabletter etter at lyset er slått av i akvariet. siden den er såpass sky som den er. Min holder seg for det meste inni en rot men kommer fram enkelte ganger når jeg fòrer de andre fiskene så da smetter den til seg litt mat men er fort tilbake til rota si.
Har en Pleco som har hatt en kul på omtrent samme stedet i mange år. Har aldri virket som den har blitt plaget av det. Vi mennesker kan jo få mye rare utvekster som fettkuler og vorter, så virker ikke unaturlig at dyr kan få det heller. Prøv å følge med på kulen om den vokser eller får farge/blir betent. Det at fisken er sky og ikke vil spise kan jo kansje tyde på at noe er galt. Hadde ikke prøvd å stresse dette for mye. Prøv som Rockers skriver, fore med malletabletter rett etter lyset er slått av.
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap