Plass mangel

Hallo.
Jeg har drevet med akvarier i 2år og jeg har kun kjøpt fisk i 2butikker. Ingen har fortalt meg at panser-maller er stim fisk. Så kommer problemet jeg har tre akvarier 120l-43l-10l. Det er i 10l problemet er jeg får ikke plass til 5maller. Bruker dette til fiske yngel.
Finnes det panser-maller som trives alene?
Hva heter den minste panser-mallen?

Mvh
jarle
j.o.j
Hallo. Jeg har drevet med akvarier i 2år og jeg har kun kjøpt fisk i 2butikker. Ingen har fortalt meg at panser-maller er stim fisk. Så kommer problemet jeg har tre akvarier 120l-43l-10l. Det er i 10l problemet er jeg får ikke plass til 5maller. Bruker dette til fiske yngel. Finnes det panser-maller som trives alene? Hva heter den minste panser-mallen? Mvh jarle

Hei Jarle
Pygmepansermalle LINK TIL DENNE (http://akvaforum.no/profile.cfm?id=5366) er den minste (jeg vet om) av pansermaller, rettere sagt Corydoras. En herlig fisketype som jeg selv har flere sorter av. Alle corydoras typer er stimfisk og trives i grupper på minst 5-6 stk. Jo flere du har, jo bedre er det. De 5 du har går helt greit i din 43Liter om du har muligheter til det. Det er få butikker som er proffe på kun fisk og alle typene de selger. Mye av grunnen er at de selger dyr og for til mer enn kun fisk eller f.ek hund. Ikke lett å kunne alt innenfor butikken da. Kan faktisk få solgt grus til maller og corydoras og få beskjed at dette går bra. Men når en er litt kjent vet en at maller og corydoras trives og har det best med sand. Mona O har skrevet en flott artikkel om corydoras og anbefaler deg å lese den. Om du ikke faller for corydoras etter at du har lest den, gjør du det aldri. Ønsker deg lykke til Jarle

bilde 1. Corydoras septentrionalis
bilde 2. Corydoras Albino
bilde 3. Corydoras Metae (min favorittgruppe) 13 stk
Er det noen spesiell grunn til at du vil ha pansermaller i 10L akvariet ditt da? Hvis du bruker det til yngel så skal du vel helst ikke ha noen andre fisk der uansett?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap