Kjønn pål134

Er det bare hannene som ligger i huler?
Nei, våre hunner ligger også i huler men på en annen måte... gjerne med hodet ut eller på tvers utenfor inngangen. Hannene syns jeg som oftest ligger med hodet innover.
Jeg har 4 maller og 3 huler, alle ligger med hode inn?
[External Image]
Det er nok bedre å se på andre ting for å kjønnsbestemme dem, som hode og kroppsfasong. På bildet ser du en hann til venstre og en hunn til høyre. Hunnen er bredere enn hannen i kroppen. Hannene blir jo også skikkelig "hårete" på kroppen, ihvertfall er de tre kjønnsmodne våre det.
Får alle hannene hår på halen?
Den ene som ligger i hulen har det.
Hunner kan også ligge i huler, men jeg har langt merke til at de aldri ligger over lengre tid. Hos oss ligger hunnen kanskje en dag eller to i en hule før hun bytter ellers ligger hun under en rot like ved hulen til hannen og venter nesten hele tiden. Hannene våres derimot er mer trofaste og bytter skjeldent huler. Når mallene blir kjønnsmodne får de hår både på kroppen (bla. halen) og på finnene. Når de leker blir hårveksten kraftig på kort tid, og ser ut som mange små pigger på kroppen. Hunner kan også få hår, men ikke like mye. Forøvrig kan denne hårveksten forsvinne fra tid til annen hos hanner for så komme tilbake.
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap