Hvor mange ancistrus går sammen?

Jeg har ett Juwel Rekord 600 akvarium og jeg lurte på hvor mange Ancistrus-maller jeg kan ha sammen. Fra før av har jeg 4 sverddragere, en kampfisk og en helt vanlig sugemalle.
Hei
ancistrus kan du ha mange av, disse krever ikke teritorium eller no som helst,
kan nokk fort ha 10 20 stk i et 100 Liters feks, men dette er jo selføgelikt ikke nødvendig, du trenger ca 4-5 stk på 4-5 cm i et 100 liters kar, 2 hanner å 3 hunner kan være kjekt viss du vill at di skal legge egg, du må også ha gjemmesteder i form av huler hvor hunnen legger egg og hannen ligger og passer på eggene i 20 dager før di klekkes

derimot i et 600 kar kan du fort ha 10 ansistrus, av større type, kanshe 5 til 10 cm
men hvorfor har du kampisk sammen me andre typer fisk ? dette er somregel ikke lurt, men med tanke på at du har et så stort kar så går det vell kansje greit
Har hatt fiskene i snart to uker, og kamfisken har ikke vist aggrejon ovenfor de andre fiskene. De i dyrebutikkken så at det sikkert gikk fint.
Hvis dette akvariumet er nyoppstartet så må du ikke putte mer fisk i det enn det du har. Og f.eks. sverddragerene blir egentlig for store til et 60 liter akavarium.

Jeg ville i allefall ikke ha puttet mer en 2 ancistrus i et så lite akvarium. Sammen med alle de andre fiskene du har så vil antageligvis det også være for mye.

Hvis du ikke har et stort filter vil du fort få problemer med vannverdiene dine.
Et annen problem er at hvis det blir for mye fisk vil de heller ikke trives.
jeg tror ikke jeg ville hatt mer enn to tre hadde jeg vært deg. for det er 60 liter?
kampfisk har fått et overdrevet tykte på den er aggresiv, det varierer fra fisk til en annen, men somregel går dette kjempebra. har 6stk, i en 120l (2 hanner, 4 hunner) og de går godt med de andre.

så over til mallene, ancistruser kan være ganske aggresive mot hverandre, spess hanner, har 7stk i de samme akvariet, de slåss litt sei i mellom avogtil, av den gode grunn at de har egg og de andre hannene er litt innpåslitende,
c-j
kampfisk har fått et overdrevet tykte på den er aggresiv, det varierer fra fisk til en annen, men somregel går dette kjempebra. har 6stk, i en 120l (2 hanner, 4 hunner) og de går godt med de andre. så over til mallene, ancistruser kan være ganske aggresive mot hverandre, spess hanner, har 7stk i de samme akvariet, de slåss litt sei i mellom avogtil, av den gode grunn at de har egg og de andre hannene er litt innpåslitende,

Aggressive er de ikke, men territorielle under egg/yngel passe er de.
I en 60L. ville jeg ha hatt max 3 ancistruser. 1 hann og 2 hunner.
I tilegg til 60 liter'n har jeg også ett 90 liters akarium. Jeg tenkte å fylle det for å bruke det som ett slag ancistrus kar.
Cato Førland
hannen ligger og passer på eggene i 20 dager før di klekkes :)

Her bør du seriøst sjekke kalenderen igjen ;D De klekker etter ca. 4-5 dager, litt avhengig av temperatur. Deretter passer hannen på de videre til de har brukt opp plommesekken. Yngelen vil etterhvert forlate hulen på jakt etter føde.
det e alt etter ka persjonlighet de har, å hvor stor tilgangen på mat, gjemmeplasser osv, men ville ikke hatt så fryktlig mange i på engang, de kan ende med endell sår vis du får feil persjonligheter på de.
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap