L-maller sammen ??

Lurer på om det er mulighet å ha flere forskjellige typer maller i samme akvarium ?
Jeg har et selskapskar på 240l, og "innreder" med det jeg synes er fint. Leser om fiskene før jeg kjøper dem, og passer på at de passer i karet mitt. Har begynt å se på L-maller, og funnet flerne som er meget flotte og ville gjort seg i akvariet. Kan jeg ha forskjellige arter sammen ?? Jeg har ingen oppdrett planer
Du kan fint ha flere l-maller sammen så lenge du har nok huler, og røtter (og evt steiner som danner hulen el. lignende) så det ikke blir krangling om territorie. Vi har f.eks L134 og L201 sammen uten noe problem.
Det går kjempe bra med mange av L mallene.
Har 2 L malle karr jeg-i det ene lever L134, L066, L102 sammen, det fungerer kjempe bra.
L134 yngler i det karret.

I det andre L malle karret lever L103, L134 og L144 sammen det går også kjempe bra.
L144 yngler i det karret.

Bare finn fisker som liker like vannverdier og temp, og sørg for masse vis av hjemmeplasser og huler.
Og kanskje ikke velge L maller som er veldig teritorielle i et såpass "lite"karr som du har.

Men det er kjempe fint og se mange L maller på bunnen av karret, spesielt når jeg mater da kommer det fram 20-30 stk L maller i begge karrene, det er utrolig vakkert, min smak da.

Lykke til med og skaffe deg L maller.
Tilfeldig bekjentskap
© Are Gjerde
Reklame for plussmedlemskap