- Hjem
- Forum
- Maller - L-maller/sugemaller
- Otocinclus affinis er død.hjelp!!!
Otocinclus affinis er død.hjelp!!!
Postet 24.04.10 kl 18:21
otto har det med å dø uten videre. måten de blir fanget og oppbevart til den havner i butikk gjør at de sulter, omtrent til invollene blir så skadet at de dør. de trenger et kar med mye alger de kan gomle på når du kjøper de. men hvis de overlever de første kritiske ukene, lever de lenge. selv har jeg aldri hatt otto som har levd mer enn 1-2 måneder, ofte har de dødd første uka.
disse trives forøvrig best flere sammen
disse trives forøvrig best flere sammen
Postet 24.04.10 kl 18:29
Postet 24.04.10 kl 18:34
Endret: 24.04.10 kl 18:54
Malletabletter med høyt innhold av alger er god kost. Grønnsaker som agurk og squash er også flotte saker å gi de sultne små når man handler otto'er. Men grønnsakene bør forvelles før de gis, særlig squash. De lar den stort sett ligge i opp i mot en dag før de begynner å spise av den, siden den er litt hard.
Jeg var meget raus de første dagene etter jeg handlet otto'er, nettopp fordi jeg visste de ofte var sultne og skjøre den første tiden.
Jeg var meget raus de første dagene etter jeg handlet otto'er, nettopp fordi jeg visste de ofte var sultne og skjøre den første tiden.
Postet 24.04.10 kl 19:35
Postet 24.04.10 kl 20:25
Postet 24.04.10 kl 20:32
Postet 24.04.10 kl 20:43
Postet 24.04.10 kl 20:55
Postet 24.04.10 kl 21:03
Postet 24.04.10 kl 21:19
B. Andresen[QUOTE=Viktor]Akklimatiser de som du gjør med andre fisk, ha de i karet og gi de mat der.
Ikke mate før dem er roet seg i sitt nye hjem.
Her tar det 20-30min.
ok. Her har det tatt vesentlig kortere. Innom 5 minutter så hadde samtlige begynt å ete alger av blader og glass. Så man får vel kanskje se det litt an på fiskene om hvor fort de eventuelt faller til ro.
Postet 24.04.10 kl 21:33
Postet 25.04.10 kl 02:35
Stine SofieAgurk inneholder jo ikke akkurat spesielt mye næring, vel og merke. Ville heller satset på squash eller andre grønnsaker.
Poenget er å få de til å spise. Men du har selvsagt helt rett i at agurk ikke er spesielt næringsrikt. Likevel, mine otto'er spiser mye tidligere av agurkskivene enn av squash'n. Tenker meg at dette er fordi de finner squashen vanskeligere å spise.
Postet 25.04.10 kl 22:03
Du bør ha flere enn 2 stk, dette er en stimfisk og trives mye bedre når de er ihvertfall fra 5-6 stk og oppover.
Men hva den døde av er egentlig umulig å si, ottoer er kjent for og være litt vanskelige og dør gjerne i løpet av de første 2 ukene-har de først overlevd de første ukene ja da bruker de som oftest og bli "gamle".
Men hva den døde av er egentlig umulig å si, ottoer er kjent for og være litt vanskelige og dør gjerne i løpet av de første 2 ukene-har de først overlevd de første ukene ja da bruker de som oftest og bli "gamle".
Postet 26.04.10 kl 07:39
Postet 26.04.10 kl 19:02
thomsen[QUOTE=Stine Sofie]Agurk inneholder jo ikke akkurat spesielt mye næring, vel og merke. Ville heller satset på squash eller andre grønnsaker.
hvilke andre grønnsaker liker otocinclus aff da???
Bladgrønnsaker som spinat og salat blir satt pris på. Milde krydderurter som basilikum kan også gis. Grønne bønner, erter (ferske, ikke tørket eller i boks) er også knall kost for disse sjarmerende røverne.
Men otto'er liker som sagt at grønnsakene er litt myke, så det er en god idé å forvelle grønnsakene som gis, slik at otto'ene lettere kan spise de.
Postet 26.04.10 kl 19:57
Postet 26.04.10 kl 20:02
Postet 26.04.10 kl 20:04