Ansictrus lek

hei
Jeg lurte på om noen kunne si, hva jeg burde gjøre vis jeg skal ha de ansictrusene jeg har i lek. Vet jeg har 2 hunner og 2 hanner og en som jeg ikke vet
de har aldri hat unger før?
håper jeg får svar og takk på forhond vis jeg skulle glemme det
Kjøp lekshuler så finner de ut av det selv som regel
jau, godt med huler og kaldtvannsbytter.. da går det kjapt
Hei
takk jeg har 2 leks huler men kaldt vans bytter hvor kaldt skal det være da ca?

Bare kaldt vann fra springen
Jeg bruker temperet vann (samme temp som i akvariumet) fra springen, funket fint her
Takk
tusen takk hvis det er flere som har andre måtter så si de da? var bra det dere og så sa da
Syns skiferhulene dine så store ut.. (kanskje det bare er synet mitt som lurer meg)
Inngangen skal være ca. 5*4cm stor.
Hvis en av hannene har valgt seg en hule, vil han jage bort alle som kommer i nærheten. Hvis huleinngangen er for stor kan det være at hoa ikke vil legge egg i den.
Når du tar et kaldtvannsbytte, så skifter du ut ca. 30% av av vannet i akvariet med kaldt vann fra spingen. Dette er lurt å gjøre daglig for å trigge lek.
Hei
jeg målte 4cm så skal være ca 4-5 cm åpning. men burde jeg fore mye eller lite?
ape007
jeg målte 4cm så skal være ca 4-5 cm åpning. men burde jeg fore mye eller lite?

åpningen skal være 4 cm høy og 5 cm bred. (5*4)
"Om jeg skal anbefale noe, så ville det vært en form for hule som er mer en dobbel så lang som fisken, og ikke bredere eller høyere enn at fisken kommer inn med utspente finner. Hulen bør dessuten kun ha én inngang. Jo trangere hulen er, jo tryggere vil fisken føle seg."
-Erlend D. Bertelsen i Ancistrus - litt mer enn bare en algespiser
tusen takk for svar
men er det noe jeg burde fore med?
noe spesielt?
Ancistrus hannen slutter og spise når han har fått hunnen til og legge eggene, så det hjelper ikke om du engang prøver og fôre hannen. Når det gjelder ynglene så ga jeg malletabletter og en annen tablett som jeg normalt gir til pansermallene mine helt fra dag 1 når dem kom ut av hula.
Tilfeldig bekjentskap
© Silje K.S. Johansen
Reklame for plussmedlemskap