- Hjem
- Forum
- Maller - L-maller/sugemaller
- 2 ancistrus voksne hann og hunn i samme kar
2 ancistrus voksne hann og hunn i samme kar
Inaktiv bruker

det siste paret ble nettop satt i karet.
ser at hann'ene sloss. er dette noe som vil vedevare og tilslutt vil en dø?
ser at hann'ene sloss. er dette noe som vil vedevare og tilslutt vil en dø?
Postet 02.08.10 kl 22:17
Postet 03.08.10 kl 09:30
Postet 03.08.10 kl 10:19
LottiHar det faktisk noe aa si om det er to hanner.. Vet enda ikke om de to ancistriusene jeg har eg hunn eller hann, men vet dere om naar de vokser opp sammen om det gaar bedre, hvis det evt er to hanner?
Mine tre første ble kjøpt på likt. Og dem er da også trolig søsken.
Ungen fra kullet jeg selv fikk der er det allerede av og til knuffing . dem er rundt 2-4cm.
En ser ikke kjønnsforskjelden før dem er rundt ert år.
Hannene får kraftige bartet. Noe opplever at jentene og får litt bartet men det er ikke så ofte.
Postet 03.08.10 kl 10:32
Inaktiv bruker

men noen som kan gi meg ett svar?
har 2 par ancitrus i samme kar.
1par har vært i det fra starten, i går la jeg oppi ett nytt par.
vil hannene drepe hverandre?
så i morges at de var i live enda. men hvis det blir til at en av de dør tar jeg ut igjen det siste paret...
har 2 par ancitrus i samme kar.
1par har vært i det fra starten, i går la jeg oppi ett nytt par.
vil hannene drepe hverandre?
så i morges at de var i live enda. men hvis det blir til at en av de dør tar jeg ut igjen det siste paret...
Postet 03.08.10 kl 11:51
[QUOTE=B. Andresen]Det som skjede der var at det svakeste hannen døde etter ca 8 mnd. QUOTE]
Hva sier denne setninge deg?
Ja! Dem kjemper om plassen. i en 120 bure det være 1 eller 2 jenter til kun 1 han.
Flere hanner gir bråk. Det er min erfaring.
Det er en del av ungene som ble født 23 april som allerede har begynt og slåss seg i mellom så det er sikker hanner, men jeg får ikke sett det helt sikkert før om ca 6 mnd. Da bartene har vokst ut.
Hva sier denne setninge deg?
Ja! Dem kjemper om plassen. i en 120 bure det være 1 eller 2 jenter til kun 1 han.
Flere hanner gir bråk. Det er min erfaring.
Det er en del av ungene som ble født 23 april som allerede har begynt og slåss seg i mellom så det er sikker hanner, men jeg får ikke sett det helt sikkert før om ca 6 mnd. Da bartene har vokst ut.
Postet 03.08.10 kl 14:58
Postet 07.08.10 kl 10:08
Postet 12.09.10 kl 17:49
Jeg har også hatt 2 ancistrushanner i samme kar, 128 liter. Jeg så aldri at de sloss, men den minste lå død en morgen. Hadde også hunner i karet. Tror egentlig ikke kjønnmodne hanner har godt av å gå sammen når det er hunner tilstede, det blir stressende for den tapende part som ikke kommer seg langt nok bort fra seierherren som den ville ha gjort i vill tilstand.
Postet 12.09.10 kl 18:09
Hvis man har problemer å få lek på en hann og en ho, så er det lurt å sette inn en til hann. Da merker hannen at det er kommet konkurranse og vil ha hoa likevel
Har alltid hatt 2 hanner sammen med 1 eller flere hoer når jeg har drevet avl på dem. (nå har jeg kuttet ut ancistrus fordi det er mye jobb med yngel)
Har alltid hatt 2 hanner sammen med 1 eller flere hoer når jeg har drevet avl på dem. (nå har jeg kuttet ut ancistrus fordi det er mye jobb med yngel)
Postet 12.09.10 kl 18:17