Ancistrus med egg eller forstoppelse?

Er ganske ny på dette med Ancistruser som har egg, så jeg lurer litt på om dere kan se på et bilde om det er egg i den eller forstoppelse?

Jeg har egentlig trodd at dette er en hanne for den har små "antenner" rundt munnen, men ikke oppe på nesen sin, men nå sier en jeg kjenner at hunnen kan også ha små antenner rundt munnen, er dette riktig?

Håper ikke det er forstoppelse, de (har 4 stk i 240liter) har MASSE røtter og gnage på og får tabletter fra JBL og Tetra jevnlig.

Hva gjør jeg hvis det evt er forstoppelse?

[External Image]

For å si det sånn, har ingen av mine huer noen gang sett slik ut når de har hatt egg. Dette ser rett og slett ikke bra ut, spør du meg. Er litt dårlig bilde. Har du muligeter for å legge ut noen fler? Uten å være sikker ville jeg heller tippe på forstoppelse enn egg. Eller annen sykdom. Håper noen andre kan svare deg bedre enn meg ut fra et litt dårlig bilde. Ønsker deg lykke til med mer konkret svar
Jeg synes heller ikke det her ser spesielt bra ut... Hunner med egg blir runde, men det her var ekstremt. Var det den du sendte meg melding ang for en tid siden også?
Nei er ikke Shrek dette, Lena.
Ser at bildet er veldig mye lysere ved magen og at den ser mer ekstrem ut enn det den er, jeg får se den ann litt.
En av de hoene jeg hadde fikk slik forstoppelse da den gikk med egg.
Hun fikk forstoppelse fordi hun ikke fikk lagt eggene for hannen ville ikke ha henne inn i hula.
Tarmene ble infiser og til slutt så begynte det å piple ut gul gugge fra huden hennes. Seinere på dagen fant jeg henne. Da var hun død og så ut som en ballong som var blitt stukket hull på, altså helt flat og slapp.

Håper din blir bedre.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap