Stor gibbiceps som bæsjer masse

Hei!
Kjøpte en gibbiceps på ca 35 cm,den er veldig fin,men fy søren som den bæsjer!Er det normalt?Har seff hvit sandbunn og avføringen blir liksom bare liggende på bunnen.Har dere noen tips?
Det er helt normalt, god filtrering er viktig. Jeg har sandsnegler i alle mine kar og de holder bunnen ganske ren når de blir mange nok.
Min og legger igjen noe så inni hampen mye drit etter seg,
har først lagt merke til det nå etter at jeg fikk hvit sandbunn selv.

Så det jeg gjør er og hoppe maten en dag i uka i det karret.
Ulvster
Det er helt normalt, god filtrering er viktig. Jeg har sandsnegler i alle mine kar og de holder bunnen ganske ren når de blir mange nok.

bra tips!Hva slags sandsnegler kan jeg ha?Er ciklidekar.(gibbicepsen hadde bodd o ciklidekar i ett par år så han var vant til phen)
B. Andresen
Min og legger igjen noe så inni hampen mye drit etter seg, har først lagt merke til det nå etter at jeg fikk hvit sandbunn selv. Så det jeg gjør er og hoppe maten en dag i uka i det karret.

det skal jeg huske!
Gå til innkjøp av mange snegler :p

Jeg har Thiara Winteri snegler, vet ikke hvor mange.
Startet med 30 stk i 540L
Sikkert mellom 200-300 nå. De er veldig flinke til og rense bunnen.
Har også en del forskjellige "sulle"snegler. De renser også veldig bra.
De jeg har av den typen en stooore, alle over 5 cm. Har ca 10 sånne
Har fått 8 yngler av de som jeg kan se.
Brotia SP Borneo har jeg 3 stk av, gjør også en bra jobb.
Eplesneglene spiser også avfall, spesielt vist du forer mye med squash og agurk som meg.

Har en del andre typer også, men disse nevnt over gjør den beste "drittjobben"
Sammen gjør alle snegle mine en fantastisk jobb synes jeg, ikke mye avfall som ikke blir resirkulert her....
Blir overrasket hver gang jeg skal rense bunnen over hvor lite dritt det er i forholt til antall fisk og størrelse på fiskene.

Jeg har to pleco og en gibbiceps som alle er godt over 20 cm.
Pluss en del andre fisk da...
Janne Mathisen
[QUOTE=Ulvster]Det er helt normalt, god filtrering er viktig. Jeg har sandsnegler i alle mine kar og de holder bunnen ganske ren når de blir mange nok.

bra tips!Hva slags sandsnegler kan jeg ha?Er ciklidekar.(gibbicepsen hadde bodd o ciklidekar i ett par år så han var vant til phen)
Hva slags ciklider har du? De fleste ciklider spiser snegler så det holder, men Malaysisk sandsnegle vil klare seg greit da de tilbringer mesteparten av tida i sanda og er mest nattaktiv.
Sandsneglene funker supert hos meg. Ser nesten ikk noe til dem, men hver morgen er sanda full av små "furer", og nesten all møkka er borte
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap