Får hunn ancistrus "horn"?

Heisann.. Har hatt ancistrus i mange år, og hatt yngel på di.. Nå i sommer når jeg var på feri hadde desverre foreldrene mine over foret i 180 literen så alt av ancistrus var døtt.. både yngel og voksne.. har renset grusen, tatt mange vann bytter og fått vannverdiene på rett kjøl ijen.. så var jeg å fikk tak i nye ancistruser.. fikk 2 voksne og mykje yngel.. hun jeg fikk dem med påsto at dette var en han og en hunn. Men begge to har "horn" På mine gamle var det kun dama som hadde det.. har jeg fått 2 hanner?
Med horn, mener du "skjegg" i ansiktet, slik som på dette bildet?

Det er hannen som får slikt skjegg, og det er han som ligger i hula og passer egg og nyklekket yngel også (sikkert derfor du trodde det var hunnen?).

Men hunner kan også få litt "dun". Men ikke så mye og voldsomt som hannen får. Hvis begge de du har nå har svært mye skjegg, er det nok mest sannsynlig to hanner du har.
oj, ser jeg har skrevet at det kun var dama, men mente såklart kun hannen! men ja, ingen av di jeg har fått har så mye barter da, men er ikkje så langt ifra.. såg noen som hadde skrevet at hunnene også kunne få barter, men har aldri opplevd dette selv..
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap