Golden nugget l018

Har vurdert å få meg 2 slike, men dem skal være vansklige å holde ?

Forstår det også slik at man må ha meget høy oxigen innhold i vannet, hva vil det si?
Hvor mye er mye, er det nok med luft pumpe eller må man tilsette mer.

Leste også et sted at de skal fores gjevnlig, opptil flere ganger dagen, med div. grønnfor.

Nå har jeg malawi chiclider er det et problem?
Ja et umiddelbart problem som jeg ser er at Malawi skal ha basisk vann, mens L-maller skal ha surt vann...Jeg hadde ikke satt en nugget i et Malawikar...
hmm, ancistrus sp går da greit, vil det si du ikke bør ha l-maller i ancistrus familien heller ?
Ancistrus er vel en sånn fisk som i likhet med guppy, gullfisk og kampfisk har blitt brukt og misbrukt til det meste i akvariesammenheng.

Det kan hende at oppdrettsvariantene av Ancistrus dermed gjennom kunstig seleksjon har utviklet seg til å tåle miljøer som de naturlige variantene av samme art ikke tåler. Men det er bare spekulasjon.
Etter å ha lest litt på nettet står det visstnok at man kan ha pleco som er drettet i hardt vann uten problemer, men tror nok ikke jeg våger ta sjansen uansett fordi disse fiskene er relativt dyre.
Er det en algespiser du er ute etter? Er det mbunas du holder?

L204 takler vannverdiene med letthet (de fanges i opptil pH 8,3). Men da må du ha røtter i karet og nok skjulesteder slik at ikke malawiene plager dem nevneverdig.

Personlig ville eg aldri puttet mine L204 i et malawikar, men det er da mulig. Eg ville valgt vanlig grøfteancistrus eller gibbi som ruterensere. Hos en kamerat så eg en gibbi i et mbunaskar, og eg fikk medynk med fisken. Så da tilrår eg Ancistrus...
Har 2 Ancistrus sp, menne hadde lyst på en fin fargerik malle. Ser dog dårlig ut med L-maller da ja.
Har en liste over hva fisk jeg har hjemme, skal se om jeg kan få poste den i kveld.
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap