Golden nugget henger bare på glasset...?

Kjøpte meg 2 stk. Golden Nugget på 7-8 cm i dag. Helt siden jeg slapp de opp i karet frem til nå (12 timer) har de hengt rundt på glasset og sløvet. Dette bekymrer meg litt siden jeg leser at de er ganske sky. Har mørke plasser/huler, men vet ikke om det passer for GN. Tror uansett ikke de har vært ute og kikka etter gjemmeplasser.

Målte Temt-28 grader, NO2-0, PH-7, KH-2,5 og GH-7.

Har blitt mye mating med malletabeletter, mygglarver og agurk, men ingenting får fart i fisken.

Kan jeg slappe helt av siden det er helt nye fisk, eller....?

Typisk at når man endelig kjøper litt "kvalitetsfisk" så oppfører de seg akkurat motsatt av forventet.

Men nå må de bare klare seg til i morra, jeg må sove
Øøy! ein te vændøl hær inne på AF! hehe

Ja er normalt den første stunden til de finner seg til rette.
Er vel mest natteaktiv. Se i morgen hvordan det går.
Golden Nugget kan være vanskelig og få til og overleve noen ganger.
Vil gjerne ha sterk strøm og høyt oksygeninnhold.
Heisan sambygdning, har spionert litt på deg
Takk for raskt svar.

Tar et par valium og går til sengs.
Begge henger fortsatt bare på glasset. Flytter seg litt rundt, men hverken spiser eller svømmer

Har lagt inn litt mere stein og ei rot med for å lage huler. Noe annet jeg bør prøve?

Takker
Når de først gjemmer seg, kan det hende du ikke ser dem igjen på flere uker. Så nyt synet mens du kan.
Haha, takk for den.

Kan iallefall studere undersiden skikkelig.

Min Golden Nugget er også mye fremme, både om dagen og når lyset er av. Den har flere huler den kan gjemme seg i, men den er mye mer fremme en den er vekke.
Tenkte på å kjøpe en til, men har hørt at de kan lett bli sky grunnet kamp om territorium osv...
hadde også en GN. Den lå på omtrent samme plass i et halvt år. Flytta seg kanskje en cm i uka eller no. Så aldri den spiste heller. Så brått en dag ca halvt år etter innkjøp var den dævv
Nå er den ene av Nuggetene i full gang rundt i karet mens den andre fortsatt henger på glasset ved varmekolbe og innsugslange. 1 av 2 er kanskje ikke så galt
Tilfeldig bekjentskap
© Carola Ukkelberg
Reklame for plussmedlemskap