L-144 'yngel' som leer mye på seg

Hallo. for to, tre dager siden kjøpte jeg 6 L-144 yngel på rundt 3-4cm, og de overlevde turen hjem, og har overlevd så langt.

De har samlet seg på agurk bitene jeg har lagt ned, og det virker som de spiser. Men, de vimser på en måte rundt i akvariet akkurat som om de er kjempe sultne. (75 liter) de flytter nesten alltid på seg, og sutter ganske fort rundt på veggene. er de ikke store nok til å bli ordentlig mette av agurk enda? burde de få noe annet som er lettere å få i seg? virker som de nesten er litt stressa etter å få mat. for de flyr jo liksom frem og tilbake på veggene, og sutter/gnager av alger for harde livet.

hva annet enn agurk pleier dere å mate yngel med? (regner med at det er ganske likt for alle sugemalle-arter når det gjelder mat)

takker på forhånd. =)
Inaktiv bruker
Det er helt vanlig oppførsel for ancistrus dette. Spesielt yngel/yngre. De er veldig aktive og de spiser jo alger på glass, planter og på feks mangroverøtter - og på alt annet i karret. Mette blir de nok aldri

Jeg forer dem med squash bare en gang i uken, squash er bedre enn agurk da det er mer næring i det. Du kan la en squashbit ligge et par timer, men ta den så ut av karret. Hvis du lar den ligge et døgn så kan du fort få nitritt i karret ditt.
Resten av uken får de diverse mallefor. Prøver å variere litt. De spiser selvsagt også proteinrik føde, men dette skal de helst ikke ha så mye av. De elsker det, men de kan bli syke av for mye protein!

Nå har jeg fått et tips om å kjøpe mallefor av merket tropical, det skal visst være veldig bra. Har ikke funnet det i butikker ennå.

Siden jeg elsker ancistrus og maller så syne sjeg bare dette er sjarmerende oppførsel. Det virker ikke stressende på meg - Da er ciklidenes oppførsel langt verre må jeg si

De eldre hannancistusene er mer gretne og vil gjemme seg på dagtid. De er mer nattaktive. Så da får man gi litt mat om natten etter å ha slukket lyset. Men, legger man ut en squashbit så glemmer de å være sky, da smaken av squash tydeligvis er veldig godt
takk så mye for svar.

er veldig glad i maller selv. har vanlig ancistrus fra før av, og merket ikke slik oppførsel på de, som på L-144 - så det er derfor jeg lurte. blir langt fra stresset jeg og, ble bare litt bekymra om det gikk bra med de, siden de har en så sinnsyk stor fart i 'suttinga' si

skal se om jeg får kjøpt nye tabletter, og squash snart
Inaktiv bruker
L144 og vanlgi ancistrus har igrunnen ganske lik oppførsel egentlig men, kanskje dine har ADHD?

Nei, de er jo små ennå, og desto mindre desto mer aktive!
Ha ha ha...det er det jeg har sakt til ham også...."hvordan går det med AD HD rompetrolla dine i dag?" *ler godt*

De er for øvrig utrolig skjønne de gule racerne
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap