- Hjem
- Forum
- Maller - L-maller/sugemaller
- Tynn vanlig ancistrus- syk?
Tynn vanlig ancistrus- syk?
Har 3 voksene ancistrus i et hjørnekar på 180 liter.
En hann og to hunner. Den største av jentene har begynt å bli synelig tynn.
Mater med malletabletter, agurk og div andre grønnsaker.
Ser at hun nærmer seg maten men at hannen jager henne vekk.. Lurer nå på om hun ikke får i seg mat.... eller er hun syk ?
Kan det være en ide å flytte henne til et annet akvare for å prøve å "fete henne opp"?
En hann og to hunner. Den største av jentene har begynt å bli synelig tynn.
Mater med malletabletter, agurk og div andre grønnsaker.
Ser at hun nærmer seg maten men at hannen jager henne vekk.. Lurer nå på om hun ikke får i seg mat.... eller er hun syk ?
Kan det være en ide å flytte henne til et annet akvare for å prøve å "fete henne opp"?
Postet 28.10.10 kl 21:36
Postet 29.10.10 kl 01:27
Postet 29.10.10 kl 20:00
Postet 04.11.10 kl 18:39
Postet 04.11.10 kl 18:54
Postet 05.11.10 kl 11:37
Det er 3 molly ,3 sverddrager, 3 veldig små scalarer og 6 små corydoras.
..og da disse tre voksene ancistrusene.
Lurer på om det lønner seg å ta ut hannen en stund og la damene være.
Hvis jeg lar han være i et annet kar en stund kan det kanskje trigge de til å leke når de møtes igjen.
Har hatt de i et halvt år og av det har det blitt et yngel. Hunnen har lagt egg en gang da i hele akvariet (Dette kan vel kanskje tyde på at hun er stresset). Eggene ble spist av tetra. Reddet et egg som jeg klekte ut i et annet akvarie.
..og da disse tre voksene ancistrusene.
Lurer på om det lønner seg å ta ut hannen en stund og la damene være.
Hvis jeg lar han være i et annet kar en stund kan det kanskje trigge de til å leke når de møtes igjen.
Har hatt de i et halvt år og av det har det blitt et yngel. Hunnen har lagt egg en gang da i hele akvariet (Dette kan vel kanskje tyde på at hun er stresset). Eggene ble spist av tetra. Reddet et egg som jeg klekte ut i et annet akvarie.
Postet 05.11.10 kl 14:03
Postet 06.11.10 kl 11:26